EW on Tour groot succes en resulteert in mooi bedrag voor het goede doel

Vorige week vrijdag, op 16 april om 8 uur, werd het startsein gegeven voor EW on Tour. Een sportieve competitie georganiseerd door EW Facility Services. Medewerkers van de facilitair dienstverlener gingen landelijk een week lang in teams de strijd met elkaar aan om zoveel mogelijk kilometers te maken. Hiermee zamelden zij geld in voor het goede doel. Want met elke kilometer die werd afgelegd, doneert EW Facility Services 1 euro aan Stelvio for Life. Vandaag beleefde de Tour zijn apotheose met een opbrengst van maar liefst 7288 euro. Een prachtig resultaat.

Terug naar overzicht
  • Auteur:

    EW Facility Services

  • Datum:

EW on Tour groot succes en resulteert in mooi bedrag voor het goede doel

Samenwerken, elkaar ontmoeten en leuke dingen doen

In tijden van thuiswerken en gedeeltelijk gesloten locaties is het een uitdaging om verbinding te houden tussen collega’s en met de organisatie. Een vraagstuk waar het afgelopen jaar iedere organisatie mee te maken kreeg, ook EW Facility Services. Bas Cornelissen, Algemeen Directeur, licht toe: “Wij hechten vanuit onze cultuurwaarden Samen en Mensgericht veel waarde aan een sterke verbinding tussen collega’s onderling en met onze opdrachtgevers en leveranciers. Samenwerken, elkaar ontmoeten en leuke dingen doen horen daar zeker bij. Daarom bedacht een groep collega’s EW on Tour. Een sportieve competitie voor iedereen die bij ons werkt, waarmee we ook nog eens geld verzamelden voor het goede doel.”

Deelname overweldigend

Direct na het startsein ontplofte het interne communicatieplatform ‘H.appy’ van de facilitair dienstverlener. Dagelijks plaatsten enthousiaste collega's daarin tal van foto’s van hun tour door het land. Al in de eerste dagen werden honderden kilometers afgelegd. De deelnemers bezochten daarbij ook locaties van opdrachtgevers en leveranciers. Zo werd ook met deze relaties de verbinding gezocht en tegelijkertijd gezamenlijk op een leuke manier bijgedragen aan een mooie opbrengst voor Stelvio for Life.

Creativiteit

Gezien de spreiding door heel het land startten en finishten de teams in hun eigen regio, maar wel op een centraal moment. Deelnemers konden zelf bepalen hoe zij de finishlijn wilden bereiken, zolang het maar op een sportieve manier was. Aan die oproep werd massaal gehoor gegeven, van fietsen, wandelen en rennen tot aan bootcamps, skeeleren, steppen, kanoën, discgolf en paardrijden. In totaal werden er 20 soorten sporten beoefend, deden er maar liefst 550 medewerkers mee en bezochten zij gezamenlijk 308 opdrachtgevers en relaties.

Impressie

Nieuwe traditie geboren?

Cornelissen: “We zijn overweldigd door het succes van deze actie. Ik ben trots op iedereen die heeft meegedaan en blij met het plezier en de energie die het iedereen geeft. Ook voor het team dat deze actie de afgelopen weken op touw zette is een groot compliment op zijn plaats. Of het een jaarlijks terugkerend evenement wordt moeten we nog bekijken, maar of het nu opnieuw EW on Tour wordt of dat we weer iets nieuws verzinnen, we houden met elkaar de fun erin!”