Goed werkgeverschap

Wij hechten veel waarde aan werkplezier, gezondheid en ontwikkeling van onze medewerkers. Het is van belang om onderscheidend te zijn van anderen en stabiliteit te waarborgen. Maar we weten ook dat als wij goed voor onze mensen zorgen, zij op hun beurt zorgen voor een goede kwaliteit bij u op locatie. Vanzelfsprekend beschikken wij over het OSB Keurmerk en zijn wij ondertekenaar van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag, waarin goed werkgeverschap centraal staat. Een aantal voorbeelden:

Onze duurzame prestaties zijn zichtbaar in het MVO-register: een online register dat alle MVO-maatregelen beoordeelt volgens internationale normen. In dit register zijn wij vorig jaar onafhankelijk verkozen tot meest duurzame schoonmaakbedrijf! Het MVO-register zei het volgende: “EW facility Services laat zien dat ze zich onderscheiden. Hoe? “Creating Hospitality” is het motto. Dit doen zij niet alleen voor hun klanten, maar ook voor hun eigen medewerkers.” Dat we hier erg trots op zijn spreek natuurlijk voor zich!

Goed werkgeverschap

Graag delen we een aantal aanvullende voorbeelden van activiteiten die wij inzetten om een goede en leuke werkgever te zijn voor onze medewerkers.

Sterk in je werk

Een programma met o.a. een fiets- en sportplan, aandacht voor ergonomie en persoonlijke ontwikkeling.

H.appy

Onze app waarin alle medewerkers EW-nieuws lezen, hun rooster inzien, bekijken welke trainingen er worden gegeven, hun mening geven, berichtjes op de social wall plaatsen, vacatures bekijken en ondersteunende informatie vinden t.b.v. hun werk. De app wordt veelvuldig en met enthousiasme gebruikt.

Feestelijke momenten

Al onze medewerkers krijgen jaarlijks een zomergeschenk en een kerstgeschenk en we vieren o.a. Nationale Complimentendag, de Dag van de Schoonmaker, verjaardagen een kerstborrel en jubilea.

Happiness@Work

In de laatste meting van onze medewerkersonderzoek Happiness@Work was er een overall score van 7,8 en maar liefst een 8,1 voor samenwerking met de leidinggevende. (branchegemiddelde = 6,5). Werkgeluk is geen momentopname, maar een proces. Daarom kiezen wij voor een doorlopend onderzoek (vijf keer per jaar). Ieder onderzoek bevat een overall-tevredenheidsvraag en een aantal specifieke thema-vragen: werkafspraken, persoonlijke ontwikkeling, werk en taken, leidinggevenden en collega’s. We presenteren de resultaten met een infographic aan alle medewerkers en pakken verbeterpunten op om de tevredenheid te verhogen.

Teambuilding

Als onze medewerkers hospitality naar elkaar toe uitdragen, brengen zij dit ook optimaal tot uiting op de werkvloer. Tijdens de dagstart wordt aandacht besteed aan het team-gevoel. Iedere week wordt ons Hospitality Spel gespeeld, waarin teambuilding een belangrijk onderdeel is.

EW Service Award

Wij hebben jaarlijkse een interne verkiezing waarbij we, op basis van de scores van de Object Scan, het best presterende team per segment kiezen. Het team wint daarmee niet alleen een award, maar ook een teamuitje naar keuze. Bovendien zorgt deze onderscheiding, door de weg er naartoe die de teams afleggen, voor een hoge mate van betrokkenheid.

You’re the Best-beloningssystematiek

Verkiezing van de Hospitality Hero per kwartaal door complimentenbriefjes. De medewerker ontvangt een certificaat, een bos bloemen en een cadeaubon van €25,00.