Typisch Stefan: eigenzinnig & ondernemend

“Dit is ook echt typisch iets voor jou” is een reactie die ik regelmatig hoor. Als ik een vakantieverhaal, hobby of idee op mijn werk deel bijvoorbeeld. Dat zet me toch aan het denken. “Wat is er dan typisch aan?” én “Is dit ook typisch voor iemand anders?”.

650 kilometer op de tandem

Mijn vriendin en ik hebben, net als veel anderen, meerdere keren onze vakantieplannen moeten bijstellen deze zomer. We wilden gaan vliegen, lekker ver weg. Maar helaas, de vliegvelden gingen vanwege corona zo goed als dicht. Vervolgens was het plan met de auto naar Zweden te gaan, want Zweden zou een veilig land zijn. Ook dat bleek niet haalbaar, het land ging namelijk op ‘oranje’. Dus dachten mijn vriendin en ik toen: niet vliegen, niet met de auto, wat kunnen we dan wél doen?

Terug naar overzicht
  • Auteur:

    Stefan van de Worp, Business Consultant IT

  • Datum:

Typisch Stefan: eigenzinnig & ondernemend

Het werd de fiets, want volgens ons zouden we daarmee weinig risico lopen. Maar dan wel een échte fietstocht en geen ‘lullig’ rondje. En zo kwamen we op het idee om naar Parijs te fietsen. Een rit van 650 kilometer. Mijn vriendin vond dat net even te ver, dus bundelden we onze krachten en besloten we op de tandem te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Na 650 kilometer in 10 dagen en met een flinke dosis spierpijn hadden we ons doel behaald. Onderweg veel leuke mensen ontmoet, op bijzondere adresjes geslapen en de omgeving écht beleefd. Het was een topvakantie!

Puzzelen met data

Ook op mijn werk hoor ik regelmatig ‘dit is ook echt typisch iets voor jou’. Hiervan heb ik een mooi voorbeeld. Als Business Consultant IT focus ik mij vooral op ontwikkelingen op gebied van data. Ik vertelde mijn collega’s dat we inzicht nodig hadden in de reviews van hotelgasten. Zowel van de locaties waar we schoonmaken als van de locaties waar we dat nog niet doen. Deze reviews zijn namelijk heel belangrijk voor onze opdrachtgevers. En dus ook voor ons. Alleen, een kant-en-klare oplossing was er niet. En om nu alle reviews van alle hotels na te lopen is geen doen. Hoe dan wel? Ik kijk namelijk altijd graag naar wat er wél mogelijk is. ‘Daar moet toch met data een oplossing voor zijn?’ dacht ik. Aangezien ik in mijn vrije tijd graag met data puzzel ben ik thuis op de zolderkamer aan de slag gegaan met het bouwen van een dashboard voor het verzamelen van reviews. Een heel gepuzzel, dat is ook juist de uitdaging! Op mijn werk hoorde ze van dit idee en ik kreeg de tijd om het verder uit te werken. Wat begon als hobby resulteerde uiteindelijk in een reviewplatform dat we nu organisatie breed inzetten. Het heet ‘Intelligent Hospitality’. Dit platform geeft ons inzicht in de beleving van hotelgasten. Van grote waarde voor onze opdrachtgevers. Met deze data kunnen we namelijk onze dienstverlening nog verder verbeteren. En weet je wat het mooie is? Het is zo’n succes, dat we nu ook bezig zijn met een platform specifiek gericht op de beleving van kantoorgebruikers.

Gewoon doen!

In mijn werk en privéleven zie ik veel overeenkomsten in hoe ik dingen aanpak. Ik denk niet aan wat niet kan. Want, (bijna) echt alles kan! Het gaat erom dat je passie hebt voor wat je doet en je niet laat tegenhouden door hobbels op de weg. Of dat nu gaat over 650 kilometer fietsen naar Parijs of op een zolderkamertje een dataplatform bouwen. Maak een plan, stel waar nodig bij en houd niet op voordat je doel is bereikt. Deze ondernemende aanpak en eigenzinnige manier van werken ligt erg in lijn met hoe het er bij EW Facility Services aan toe gaat. Gelukkig maar, want het is een van de redenen waarom ik zoveel energie krijg van mijn werk! En vooruit, dan neem ik de reactie “dat is ook echt typisch iets voor jou” maar op de koop toe.

Benieuwd hoe digitalisering u kan helpen bij het creëren van hospitality?