01 augustus 2023
EW zet wetenschap in voor verder doorgronden ultieme gastvrijheidsbeleving
Een samenwerking met hospitality expert Edgar Keehnen
Een schone en veilige omgeving waar iedereen zich helemaal thuis voelt en het beste uit zichzelf kan halen. Dat is wat EW Facility Services verzorgt. Wij zijn al jaren de hospitality-expert binnen de schoonmaakbranche. Gastvrijheid is echter geen statisch gegeven. Daarom gaan we een samenwerking aan met Edgar Keehnen. Deze expert binnen het hospitality domein doet de komende drie jaar wetenschappelijk onderzoek naar de wijze waarop gastvrijheid wordt beleefd, waarbij hij zich in dit onderzoek richt op de 60plus-markt.
*Foto inzet v.l.n.r.: Janneke Verkerk (algemeen directeur EW), Angelique van der Wal (Manager Marketing EW), Edgar Keehnen (hospitality expert), Margot van Leijen (directeur Zorg EW), Ralph Eradus (operationeel directeur EW) en Sanne van der Linden (Manager Communicatie EW).
Wetenschappelijk onderzoek
Keehnen wil met het onderzoek grip krijgen op dat wat ervoor zorgt dat we een ultieme gastvrijheidsbeleving ervaren. Hij concludeert dat hiernaar vanuit klant perspectief nog zeer weinig wetenschappelijk onderzoek is gedaan. In de basis ontbreekt het in zijn ogen al aan een goede hospitality definitie. Keehnen gaat tijdens zijn promotieonderzoek aan Nyenrode Business Universiteit op zoek naar deze definitie, waarbij de wetenschapper vervolgens antwoord wil geven op de vraag hoe je zorgt voor een klantgerichte benadering van het aanbieden van een ultieme gastvrijheidservaring. Het onderzoek richt zich zoals gezegd op de 60plus-markt. Naast zijn hospitality expertise heeft Keehnen namelijk een enorme passie voor ouderen en hun belevingswereld. Daarbij neemt hij in ogenschouw dat ouderen spoedig het grootste marksegment in Nederland vormen en een belangrijke doelgroep zijn voor alle typen organisaties.
Waarde voor de facilitair manager
Dit geldt dus ook voor onze opdrachtgevers. Janneke Verkerk, algemeen directeur, kijkt uit naar de samenwerking: ‘Voor elk type organisatie is gastvrijheid belangrijk. Neem hierbij mee dat iedereen te maken krijgt met de ouder wordende consument. Wij zijn er daarom van overtuigd dat dit onderzoek hele waardevolle inzichten zal bieden. Voor onszelf én voor onze opdrachtgevers in verschillende segmenten als de zorg, kantoren, hotellerie en leisure. Met de inzichten uit dit onderzoek zullen we onze opdrachtgevers inspireren en kunnen we samen optrekken om learnings in de praktijk toe te passen.'
Over Edgar Keehnen
Edgar Keehnen was een van de eerste marketeers die de kansen van de vergrijzing in Nederland erkende. Voordat hij zich specialiseerde in de ouderenmarkt werkte hij als Director Marketing, Sales & Customer Service bij American Express, OHRA Verzekeringen en Bank Groep en voor de Telefoongids van KPN Telecom. Keehnen is medeauteur van verschillende boeken en in 2020 verscheen zijn meest recente boek De Grey Ocean Strategie: Marketing voor het grootste marktsegment ooit. Hij was gastdocent aan de Rijksuniversiteit Groningen, de Vrije Universiteit Amsterdam en Nyenrode Business Universiteit. Hij was 14 jaar docent aan de Hogere Hotelschool Den Haag en is momenteel part-time docent aan Erasmus Universiteit, TMO Fashion Business School en Wittenborg University of Applied Sciences.
Over EW Facility Services
Wij zijn een top-5 dienstverlener binnen de Nederlandse schoonmaakmarkt. Gastvrijheid staat centraal in alles wat wij doen. Onze oorsprong in de hotelbranche maakt ons uniek in de schoonmaakwereld. We leveren de hoogste standaard aan hygiëne met een vijfsterren gastbeleving. Vandaag de dag werken we in diverse sectoren voor gerenommeerde bedrijven die dit nét zo belangrijk vinden als wij.