27 september 2023

Groeikansen bij EW

Binnen onze organisatie draait het om mensen. Samen dragen we bij aan het succes van onze organisatie en brengen we hospitality in praktijk. Al onze medewerkers leveren daar een unieke bijdrage aan. Om die reden investeren wij doorlopend in trainings- en opleidingsprogramma’s, persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Op elk niveau, passend bij elke ambitie. Onder andere met het programma Create-your-own-future en management traineeships krijgen medewerkers de mogelijkheid om door te groeien. Zo groeien niet alleen eigen werkplezier en de kwaliteiten van het team, het is ook terug te zien in de resultaten bij onze opdrachtgevers.

Dat persoonlijke ontwikkeling geen moment stilstaat, je elke dag leert en groeit zie je aan Ilona Singendonk, Regio Directeur Amsterdam bij EW Facility Services. Na haar opleiding facilitair management kwam ze in 2013 bij EW in dienst als Management Trainee, het was haar allereerste werkgever.

Groeikansen bij EW

Management Trainee Programma

“Bij het Okura Hotel in Amsterdam kreeg ik de kans het management traineeship in te gaan, een tweejarig ontwikkeltraject waarbij je naast je werk, coaching, begeleiding en managementtraining krijgt. Voor wie net van school komt, is dat de perfecte gelegenheid om in de praktijk ervaring op te doen. Onder verantwoordelijkheid van de Manager Housekeeping van EW bij het hotel kreeg ik de ruimte om te ontdekken hoe facilitair management voor zo’n grote klant in de hotellerie werkt. De twijfel die ik nog even had: zal ik doorleren of gaan werken, verdween daar meteen. Zo’n traineeship is een leuke middenweg, het brengt twee werelden samen. Qua persoonlijke ontwikkeling ging het hierdoor meteen erg hard. Ik was 21, kwam net van school en had nul leidinggevende ervaring. Hier kreeg ik de kans de theorie die ik vanuit school meekreeg in de praktijk te brengen, binnen de veilige omgeving van het traineeship.”

Met vallen en opstaan

Toen de Manager Housekeeping doorgroeide naar de functie Rayonmanager werd Ilona gevraagd deze functie over te nemen. Dat was een grote en vooral spannende stap. “Opeens stond ik aan het roer van een hotel met 300 kamers en een team van 60 tot 80 medewerkers. Gelukkig kreeg ik een goed inwerkprogramma en kon ik als het nodig was met vragen bij mijn voormalige coach terecht. Het ging goed maar wel met vallen en opstaan. Ik was 22 en had nog geen ervaring op leidinggevend gebied. Leren in de praktijk maakt dat je soms fouten maakt, dingen nét niet op een handige manier zegt of medewerkers te weinig coaching biedt, terwijl ze dat wel nodig hebben. Ik heb in korte tijd heel veel geleerd. En gelukkig was mijn leidinggevende er regelmatig om me hierbij te begeleiden.”

Create your own future

Ilona groeide steeds beter in haar rol. Naast de dagelijkse hectiek maakte ze tijd om SVS-cursussen op het gebied van leidinggeven te volgen. “De basis zat best goed, maar ik wilde meer weten over het voeren van functioneringsgesprekken en over coaching van medewerkers. Ik wilde schaven aan mijn leidinggevende skills.” Die extra bagage zorgde ervoor dat ze in 2018 doorgroeide tot Rayonmanager. In die functie was ze betrokken bij de opstart van drie hotellocaties (samen goed voor 682 hotelkamers) van Corendon.

De groei was er nog niet uit en in 2020 werd Ilona Regio Directeur voor de regio Amsterdam. Ook daarin investeerde ze via onze organistaie fors in zichzelf. Ze deed assessments, kreeg coaching en ook persoonlijke begeleiding.

Werkgeluk

In 2021 zag ze als gevolg van corona haar teams krimpen en weer groeien. “Dat kostte veel energie en tijd, maar we hebben het goed gedaan”, blikt ze terug. “Aan werkgeluk zijn we blijven werken omdat we weten dat het alleen dankzij onze teams lukt doelen te bereiken. Daarvoor moét je dezelfde taal spreken, elkaar willen helpen en nauw met opdrachtgevers samenwerken. Ik ben er trots op dat ons dat gelukt is. We komen samen steeds verder, teams worden stabieler en beter. Elke medewerker binnen een team heeft kwaliteiten en via talentmanagement worden mensen in hun kracht gezet en krijgen ze ruimte en vrijheid zich te ontwikkelen.”

De groeispurt die Ilona maakte voedt haar gevoel van betrokkenheid bij onze organisatie. Ze is er niet uniek in, weet ze. “Ik geloof dat binnen alle managementlagen medewerkers actief zijn die we zelf hebben opgeleid. Van Rayonmanagers tot Housekeepers, maar ook op staffuncties. Wie graag wil krijgt de kans om door te groeien.”

Anderen bekeken ook

24 april 2024

The Hague Mariott Hotel continueert samenwerking met EW

Centraal gelegen in Den Haag combineert The Hague Marriott Hotel moderne stijl met een tweede huis comfort om…

Lees meer
23 april 2024

Finalisten schoonmaker van het jaar 2023

In dit interview duiken we dieper in het verhaal van twee toegewijde schoonmakers, Beatrice en Marcel. Zij waren…

Lees meer
Foto ondertekenmoment samenwerking EW Facility Services en Pathé Theaters B.V.
17 april 2024

Pathé kiest voor hospitality expert EW Facility Services als zijn schoonmaakpartner

Pathé is de plek waar iedereen welkom is voor een ontspannen avondje uit. Optimale beleving staat hierbij voorop.

Lees meer

Nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact op met ons team