19 juni 2024
José’s eerste opdracht voor EW Expert Direct
Elke dag weer draait het bij EW Facility Services om het aangaan van nieuwe uitdagingen en groeimogelijkheden. Voor José Figueiredo Neves, die al vijf jaar werkzaam is bij EW, kwam er een mooie kans voorbij: een opdracht voor EW Expert Direct, een flexibele en specialistische schoonmaakdienst, waarvoor hij met de EW Expert Direct bus langs verscheiden opdrachtgevers rijdt en een pallet aan schoonmaak opdrachten uitvoert. José ziet hier de uitdaging van in en haalt hier vooral heel veel voldoening uit.
Voorheen werkte José als Supervisor bij Crowne Plaza, tegenwoordig vult hij deze rol aan met een nieuwe rol bij EW Expert Direct, waar hij drie dagen per week voor aan de slag gaat. “Mijn werkdag begint eigenlijk al de avond ervoor,” lacht hij. “Ik ben altijd in de weer om ervoor te zorgen dat de bus volledig is uitgerust. Opgeladen accu’s zijn een must, anders sta je voor verrassingen. Ik controleer ook of ik alle benodigde apparatuur bij me heb voor de uiteenlopende taken die ik tegenkom.” De eerste klus voor EW Expert Direct begon voor José bij Tesla. In samenwerking met zijn collega Alberto, die toevallig bij hem in de buurt woont, stortte hij zich op het schoonmaken van de toiletten. “Die eerste dag was echt pittig. We gebruikten dieptereinigingsmachines in kleine ruimtes, wat behoorlijk lastig bleek. Maar we bleven doorgaan, en uiteindelijk kregen we alles schoon.”
De tweede opdracht bij Tesla hebben ze wederom de grote toiletruimtes onder handen genomen, wat gelukkig een stuk vlotter verliep. Dit kwam door de ervaring die ze de eerste dag hadden opgedaan. “Het was een hele opluchting toen we de grotere ruimtes aanpakten,” zegt José. “Het voelde alsof we echt vooruitgang boekten.”
Het meeste interessante aspect van de klus bij Tesla was voor José het schoonmaken van de tapijten. “Het was een uitdaging om de juiste instellingen voor de machines te vinden. Zo herinner ik mij nog een moment dat ik bijna wanhopig werd omdat de machine niet deed wat ik wilde. Uiteindelijk bleek dit te liggen aan de juiste instelling, ik voelde mij oprecht heel trots dat ik tot deze ontdekking was gekomen en het probleem had opgelost.’’
Om een optimale klanttevredenheid te behalen, bedacht José een systeem om systematisch feedback te verzamelen, wat een geweldige motivatie was.
“Ik bedacht een systeem om systematisch feedback te verzamelen, door gebruik te maken van een beoordelingsschaal van 1 tot 5. Deze feedback helpt me om continu te verbeteren en mijn werk naar een hoger niveau te tillen.”
Afwisseling in zijn werk vindt hij een van de grootste pluspunten. "Hierdoor is elke dag anders," zegt hij enthousiast. De verschillende locaties waar José komt in combinatie met nieuwe taken en nieuwe mensen houdt zijn werk avontuurlijk en zorgt er ook voor dat hij altijd gemotiveerd blijft om zijn best te doen en de klant tevreden te houden. Hij ziet uit naar een toekomst vol nieuwe kansen waarin hij zijn ervaringen en kennis kan over dragen aan nieuwe collega’s. "Als EW Expert Direct blijft groeien, wil ik graag een rol spelen in het begeleiden en trainen van nieuwe medewerkers," legt hij uit. "Ik geloof sterk in de waarde van praktijkervaring. Soms kom je situaties tegen die je niet had kunnen voorzien, en dan is het belangrijk om flexibel te zijn en snel een oplossing te vinden."
Met zijn positieve instelling en toewijding staat José klaar voor elke klus, groot of klein. "Mijn eerste avontuur bij Tesla was een leerzame en bevredigende ervaring," zegt hij met een glimlach. "Ik ben klaar voor de volgende uitdaging.’’