18 september 2023
Portretreeks Amare – Radj
De afgelopen maanden stelden wij een aantal teamleden van ons schoonmaakteam bij Amare voor. Zij werden vorig jaar benoemd tot het ‘Schoonmaakteam van het Jaar’. Met de finale van de ‘Schoonmaker van het Jaar’ verkiezing aanstaande woensdag, komt aan deze portretreeks een einde. Vandaag stellen we onze collage Radj Gadjdjoe aan jullie voor. Als voorwerker heeft hij een belangrijke rol binnen het team. Daarnaast weet hij als geen ander wat schoonmaken op een locatie als Amare van een schoonmaakteam vraagt.
Naam: Radj Gadjdjoe
Leeftijd: 53 jaar
Nationaliteit: Surinaams
Tijd bij EW: sinds augustus 2021
Rol binnen het Amare team: Voorwerker
Wat je moet weten over Radj: Radj besteed zijn vrij tijd graag met zijn gezin. Een stukje rijden als het lekker weer is, samen naar het strand, uitwaaien op de boulevard van Scheveningen of een attractiepark bezoeken.
In het kort: Radj is geboren in Suriname en woont al sinds 1993 in Nederland. Hij werkt al langere tijd als Voorwerker in de schoonmaak binnen de theaterbranche en is sinds 2021 Voorwerker bij EW.
Voor elkaar zorgen
Amare voelt als een tweede huis voor Radj. Hij gaat met plezier naar zijn werk en is hier graag. Dat komt mede doordat hij zowel met zijn team als met de medewerkers van Amare goed contact heeft. Als voorwerker heeft Radj binnen het schoonmaakteam een verantwoordelijke functie. Hij is trots op zijn werk. "Schoonmaken is fysiek zwaar. Wij kijken daarom heel goed hoe we het werk verdelen en hoe we collega’s kunnen coachen door bijvoorbeeld een goede werkhouding aan te leren. Dat blijven we continu doen. Zo zorgen we dat iedereen het werk aankan.”
Bewust momenten pakken
Radj vindt het belangrijk dat er een goede sfeer is binnen het team. “Iedere ochtend als we opstarten drinken we samen een kopje koffie. En na de pauze pakken we ook bewust een moment met het hele team, waarin we kort met elkaar delen hoe het gaat.” Hij vindt dat persoonlijk contact bijdraagt aan het creëren van een hecht team. Daarin gaat de communicatie niet alleen over het werk, maar juist ook over andere zaken. “We luisteren naar elkaar en als iemand wat extra tijd nodig heeft of iets met mij of Sharita (Objectleider) wil delen? Dan nemen we daar ook de tijd voor. We willen onze collega’s het gevoel geven dat ze gehoord worden. Dat we er voor ze zijn. Natuurlijk heeft de een meer behoefte aan een persoonlijk gesprek dan de ander, maar dat is prima. Ook proberen we de groepsdynamiek goed te houden. Merken we dat er iets is, dan gaan we gelijk het gesprek aan.”
Open communicatie
Radj weet als geen ander wat schoonmaken op een locatie zoals Amare vraagt. Amare is het ‘huis’ van Stichting Amare, Koninklijk Conservatorium, Nederlands Dans Theater en het Residentie Orkest. Iedere organisatie heeft andere wensen en behoeften. “Ik heb met 3 opdrachtgevers al jaren gewerkt en wist daardoor wat hun wensen en behoeften waren en nog steeds zijn. 1 opdrachtgever was helemaal nieuw voor mij. Goed contact en open communicatie vind ik heel belangrijk. Ik ben me dus in die opdrachtgever gaan verdiepen en contacten gaan leggen. Hoe gaan jullie te werk, wat zijn jullie wensen etc. We hebben veel overleg gehad, taken verdeeld, waar nodig bijgestuurd en na verloop van tijd ons ritme gevonden. Er is een open communicatie en we weten elkaar te vinden als het nodig is. Is er iets, dan spreken we elkaar direct aan en lossen we het op. Net zoals we dat ook bij de andere opdrachtgevers in het gebouw doen. Dat levert een hele fijne samenwerking met alle gebruikers van Amare op.”