28 juni 2023

Portretreeks team Amare – Sharita

Het afgelopen jaar ontving team Amare een Golden Service Award en werd benoemd tot het beste schoonmaakteam van het jaar. Totaal verrast en met een grote glimlach namen zij de award in ontvangt. Maar hoe word je eigenlijk schoonmaakteam van het jaar? Waarin onderscheid je je ten opzichte van andere teams? Een ding is zeker, bij Amare draait het om teamwerk. We stellen de komende maanden graag een aantal teamleden aan jullie voor. Ze delen kort met ons hoe zij samen met hun collega’s dagelijks het verschil maken.

Vandaag stellen wij Objectleider Sharita aan jullie voor. Sharita is geboren in Suriname en woont al 25 jaar in Nederland. In haar vrije tijd vindt Sharita het leuk om langs ouderen te gaan in de dagbesteding waar ze stage heeft gelopen.

Naam: Sharita Sewnandan
Leeftijd: 48 jaar
Nationaliteit: Surinaams
Tijd bij EW: Augustus 2021 gestart bij Amare. Daarnaast 6 jaar als Housekeeper bij Hampshire Delft gewerkt.
Rol binnen het Amare team: Objectleider
Wat je moet weten over Sharita: Ze heeft een passie voor zingen, koken, dansen en het helpen van mensen, vooral ouderen.

Portretreeks team Amare – Sharita

Een sterke verbondenheid

Het team van Amare, wordt gekenmerkt door een leuke en gezellige sfeer. Als leidinggevende bij Amare speelt Sharita een belangrijke rol in het creëren van een hecht team. Ze springt bij waar hulp nodig is en streeft ernaar begrip en samenwerking te bevorderen. Hoewel het soms uitdagend kan zijn om met mensen van verschillende culturen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te werken, Sharita staat altijd open voor communicatie. "Ik behandel iedereen gelijk. Daarbij vind ik het belangrijk te investeren in het leren kennen van mijn collega’s. Als personen zijn we ook allemaal anders, zo is de een bijvoorbeeld meer verlegen dan de ander. Ik vind het belangrijk dat mijn collega’s het gevoel hebben dat ze altijd bij mij terecht kunnen, ook al vinden ze dat misschien best lastig omdat ze bang zijn iets verkeerds te zeggen. Ik merk dat dit nu heel goed gaat en ze zich gehoord voelen. Daarnaast klaren we samen de klus. Dus ben jij met jouw taak klaar en de ander nog niet dan is het voor ons vanzelfsprekend om te gaan helpen. En iedere dag nemen we na de pauze 10 minuten de tijd voor een kort moment met het hele team samen voor dat persoonlijke gesprek of grapje samen." Sharita heeft hierdoor samen met Voorwerker Radj een heel hecht team gecreëerd. De teamleden voelen zich gewaardeerd en gerespecteerd, waardoor ze gemotiveerd zijn om hun werk op een hoog niveau uit te voeren.

Open communicatie en flexibiliteit

Amare is onze opdrachtgever, echter hebben we te maken met vier huurders binnen het pand. Te weten: het Residentie orkest, het Nederlands Dans theater, het Koninklijk conservatorium en Amare. Dit maakt het uitdagend en vereist een goede communicatie. Om het werk beter af te stemmen, vinden tweewekelijkse meetings plaats waarin de communicatie met de opdrachtgever en de huurders centraal staat. “Er is een hele fijne open communicatie binnen Amare. We weten elkaar te vinden en samen kijken we hoe we het beste resultaat kunnen bereiken. Waar kunnen wij in verbeteren, maar ook hoe kunnen zij ons helpen. Bij een van de huurders lag er bijvoorbeeld altijd veel kleding in de ruimte waardoor wij niet goed konden schoonmaken. Nu zijn daar lockers neergezet waardoor wij er wel bij kunnen. Het is dus echt een partnerschap. Ook worden onze medewerkers hier echt gezien en met respect behandeld. We groeten elkaar en maken af en toe een praatje met elkaar. Ook worden we uitgenodigd voor een borrel of een theaterbezoek.”

Flexibiliteit is van groot belang vanwege de dynamiek binnen Amare. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, en soms is er extra personeel nodig. "Er is een checklist met het programma en daardoor weten we welke plekken of afdelingen prioriteit hebben. We maken de planning dan zo dat alle taken in de juiste volgorde worden afgerond. En gebeurt er iets onverwacht waardoor we toch niet op die plek terecht kunnen, dan passen we ons aan en komen we op een later moment terug."

Schoonmaakteam van het jaar

Waarom haar ze samen met haar team ‘Schoonmaakteam van het jaar’ is geworden? Sharita: “We zijn een hecht team, staan voor elkaar klaar en willen het beste resultaat behalen. Daarbij werken we ook nog eens op een prachtige locatie en voelen we ons gewaardeerd. De titel is een bekroning op dit alles.”

Anderen bekeken ook

24 april 2024

The Hague Mariott Hotel continueert samenwerking met EW

Centraal gelegen in Den Haag combineert The Hague Marriott Hotel moderne stijl met een tweede huis comfort om…

Lees meer
23 april 2024

Finalisten schoonmaker van het jaar 2023

In dit interview duiken we dieper in het verhaal van twee toegewijde schoonmakers, Beatrice en Marcel. Zij waren…

Lees meer
Foto ondertekenmoment samenwerking EW Facility Services en Pathé Theaters B.V.
17 april 2024

Pathé kiest voor hospitality expert EW Facility Services als zijn schoonmaakpartner

Pathé is de plek waar iedereen welkom is voor een ontspannen avondje uit. Optimale beleving staat hierbij voorop.

Lees meer

Een vijfsterrenbeleving creëren? Dat doen wij graag voor u!

Neem contact op met ons team