04 maart 2025
Succesvolle samenwerking Crowne Plaza en EW verlengd
Wat begon met de uitdaging om na corona een stabiel housekeepingteam op te bouwen, is uitgegroeid tot een sterke en transparante samenwerking. Drie jaar geleden besloot Crowne Plaza Amsterdam – South om de houskeeping volledig aan EW toe te vertrouwen. Met korte lijnen en een flexibele aanpak is een stabiele basis gelegd voor een sterk team. Met een positief vervolg: we verlengen de samenwerking.

Van moeilijke start naar stabiele samenwerking
De start bij Crowne Plaza was niet zonder uitdagingen: na corona was de personeelsbezetting laag en was opschalen een opgave. Toch wisten we met de juiste aanpak de situatie te veranderen en staat er nu een stabiel en hecht team.
Ook Helma van Lemmeren, kwaliteitsmanager bij het hotel, ziet een duidelijke groei. Dankzij de komst van housekeepingmanager Lucia de Jong is er nu een stabiel team en loopt alles op rolletjes. "Je merkt dat mensen met plezier naar hun werk komen. EW kan bovendien heel snel schakelen, en dat maakt het verschil," vertelt Helma.
Open communicatie als sleutel tot succes
De belangrijkste bouwsteen van de succesvolle samenwerking is open en transparante communicatie. Het Crowne Plaza en EW team weten elkaar makkelijk te vinden en staan klaar voor elkaar. ‘’We weten wat we aan elkaar hebben," zegt Helma. Ze kan er altijd vanuit gaan dat er bij ziekte of drukte altijd iemand van EW klaarstaat. Thom Boet, rayonmanager EW, vertelt: “Ik ben dagelijks in contact met houskeepers uit mijn regio. En de housekeepers zelf ook. Zo kunnen we bij uitval of drukte makkelijk extra medewerkers oproepen.”
Eén team, één doel
Binnen Crowne Plaza draait het niet alleen om schoonmaak, maar vooral om een prettige werksfeer. "De room attendants hebben EW op hun loonstrook staan, maar voor ons zijn ze gewoon onderdeel van het Crowne Plaza team," benadrukt Helma.
Bij EW zien we dat een vast team bijdraagt aan de kwaliteit van het werk. "We werken niet meer met uitzendkrachten, maar met een vast team. Dat zorgt voor meer betrokkenheid en een hogere kwaliteit van schoonmaakdienstverlening,’’ vertelt Thom.
Samen bouwen aan de toekomst
Hoewel de samenwerking sterk is, zijn er altijd uitdagingen. Een goede communicatie naar het gehele team toe over veranderingen is een uitdaging. Winst hierin is een soepelere ochtend briefing. Helma ziet hierin een kans, omdat zo’n briefing medewerkers op de hoogte houdt van de lopende zaken. Helma en Thom werken al vanaf het begin samen en hebben verschillende obstakels overwonnen. "Dat maakt dat we nu goed op elkaar ingespeeld zijn," zegt Thom. De focus blijft op kwaliteit, innovatie en het versterken van het team.
Met de huidige resultaten en hoge schoonmaakscores kijken we allebei met vertrouwen naar de toekomst. "Ik hoop dat we zo doorgaan en veel van elkaar blijven leren," zegt Helma. Thom vult aan: "We blijven investeren in onze mensen en vieren kleine successen met het hele team. Dat maakt uiteindelijk het verschil."