WTC The Hague

Net even dat stapje extra. Altijd een schoon WTC The Hague

Het is vroeg in de ochtend als de telefoon gaat. Aan de lijn WTC The Hague, onze klant sinds 2022. Er is een calamiteit waar onze hulp bij nodig is. Een van de onderaannemers is gelukkig in de buurt en springt in de auto. “Binnen een half uur waren we aanwezig”, weet EW-rayonmanager Robin Le Febre nog goed. “Het was snel opgelost.”

Het is een mooi voorbeeld van wat wij als EW Facility Services voor onze klanten willen betekenen. Kimora Mastail, facility manager van WTC The Hague, kan het bevestigen. “Ze zetten net even dat stapje extra”, vertelt ze. “Het is heel fijn dat EW een groot netwerk heeft met onderaannemers, waaronder ook een calamiteitendienst. Gelukkig komen dit soort dingen niet vaak voor, maar het is heel fijn dat je op ze kan rekenen als het nodig is. Ook buiten de standaard werkzaamheden om.”

De beoordeling

8,9
  • Kwaliteit van dienstverlening

  • Gastvrijheid

  • Betrouwbaarheid

  • Wendbaarheid

WTC The Hague

Vijf man sterk

De samenwerking tussen EW en WTC The Hague begon zo’n drie jaar geleden. Een vast team van vijf mensen staat elke dag paraat om alle openbare ruimten in de twee torens (van 25 en 13 verdiepingen) schoon te houden: van de toiletten en lifthallen tot de lobby. Robin: “Binnen een half jaar tijd hebben we iets heel moois neergezet. Het team weet inmiddels precies wat er nodig is.”

Kimora vult aan: “We hebben een resultaatgericht contract. Dat komt erop neer dat het team ook zelf beoordeelt waar er schoongemaakt moet worden, daar spelen ze op in. Dat vraagt om vooruitkijken en anticiperen. En dat kunnen ze heel goed.  WTC The Hague ziet er altijd tiptop uit en dat is volledig te danken aan het proactieve team. Als ik soms van a naar b loop met ze, dan rapen ze even dat papiertje op en schuiven een stoel aan. Ze zijn heel betrokken.”

Kimora Mastail, facility manager van WTC The Hague

Kimora Mastail, facility manager van WTC The Hague

Drukke lobby

In de lobby van WTC The Hague is het elke dag een drukte van jewelste. Mensen van over de hele wereld komen er samen. Medewerkers van bedrijven in de buurt weten de lobby goed te vinden, vooral vanwege de populaire eetgelegenheden. “Er staan heel vaak lange rijen mensen”, vertelt Robin. “Dan komt er veel bij kijken om alles goed schoon te houden. ’s Ochtends om 06.00 uur beginnen we al. Meerdere keren per dag de prullenbakken legen, tussendoor vegen, stofzuigen en dweilen. Als de ruimte leeg is, maken we de vloeren schoon met een machine. Het vraagt heel wat om dat netjes te houden. Dat dit lukt, komt echt omdat we een super stabiel team hebben. En mocht er iemand ziek zijn, dan springt een collega van een andere locatie bij. Die wendbaarheid is een van onze sterke kanten.”

Wat feiten op een rij:

  • Gemiddeld cijfer van de maandelijkse kwaliteitsronde door EW: 9.6
  • Kwaliteitsronde door onafhankelijke partij: nooit onder het kwaliteitsniveau
  • Vriendelijkheid van het team, volgens WTC The Hague: ‘een dikke 9’

Basis op orde

Voor ons als bedrijf is duurzaamheid een vanzelfsprekend begrip. Ook onze klanten zijn hier volop mee bezig, zo ook WTC The Hague. “Dat vinden we allebei heel belangrijk”, vertelt Robin. “Dus uiteraard gebruiken we duurzame schoonmaakproducten en biologisch afbreekbare spullen. WTC heeft elf verschillende afvalstromen, dus alles gaat in de juiste container. Eigenlijk is heel de basis op orde, waardoor je ook verder kunt kijken.”

Datagestuurd schoonmaken

Kimora is enthousiast als het gaat over onze inzet op het gebied van duurzaamheid. “Daarin denkt EW heel erg mee. Daar rekenen we ook wel een beetje op, want zij volgen de ontwikkelingen en trends. Ik denk dan bijvoorbeeld aan datagestuurd en efficiënt schoonmaken, waarmee je goed in beeld krijgt wat er schoongemaakt moet worden. Middelen worden hierop aangepast: onlangs zag ik een van de schoonmaakmedewerkers rondlopen met een snoerloze rugstofzuiger. Heel handig en compact.”

Wat Kimora naast de behulpzaamheid ook vaak opvalt, is de vriendelijkheid van het team. “Ik geef ze op dat gebied echt een dikke 9. Het zijn toegankelijke mensen, dat horen we hier ook vaak.” Voor Robin is dat geen verrassing: “Gastvrijheid vinden wij heel belangrijk. Dat is echt iets waar we als bedrijf voor staan. Veel van onze mensen hebben ook in hotels gewerkt, dus dan ben je al gewend aan gastvrijheid. Even dat praatje maken, mensen gedag zeggen. Maar het is ook: niet met oogkleppen rondlopen. Dus als je ergens iets ziet wat niet goed schoongemaakt is, dan pak je het alsnog aan.”

Meer dan schoonmaak

Zowel Kimora als Robin hopen deze lijn voort te zetten en kijken allebei met grote tevredenheid naar de samenwerking. “Het is een goede klant waar we veel voor kunnen doen”, zegt Robin. “Meer dan schoonmaak alleen. En dat geldt voor al onze klanten. Je ziet tegenwoordig dat veel schoonmaakbedrijven ook aanvullende diensten leveren. Wij doen ook veel en kunnen dat goed. Dit is nu altijd gecombineerd met schoonmaak van goede kwaliteit. Dat is al jaren onze specialiteit.’’

Kies partnerschap

Door schoonmaak uit te besteden aan een specialist zoals EW, kies je niet voor gewoon het uitbesteden van schoonmaak. Je kiest voor een partner die altijd voor je klaarstaat. Wil jij ook een oplossingsgerichte schoonmaakpartner die duurzaamheid met kwaliteit combineert? Neem dan contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.