Op zoek naar een verfrissende blik op schoonmaakdienstverlening? Wij bieden u een verrassend alternatief!

Op zoek naar een verfrissende blik op schoonmaakdienstverlening? Wij bieden u een verrassend alternatief!

Beleef gastvrijheid en ervaar kostenbeheersing

Met hygiëne als absolute basisvoorwaarde.

Hygiëne in een zorgomgeving is meer dan gewoon schoonmaken. Het is een wezenlijk onderdeel van de kwaliteit van zorg en heeft direct effect op patiëntveiligheid, beleving en tevredenheid. Het creëren en behouden van een veilige, schone omgeving voor patiënten, cliënten, medewerkers en bezoekers staat dan ook centraal in onze aanpak van schoonmaakonderhoud in zorgomgevingen. Infectiepreventie en -bestrijding maken nadrukkelijk onderdeel uit van onze basisdienstverlening en geven wij vorm middels onze High-Quality-Hygiëne aanpak.

Wij vertellen graag hoe wij dit voor u realiseren.

Meer weten over onze High-Quality-Hygiëne aanpak? Vul dan onderstaand formulier in.

High-Quality-Hygiëne

High-Quality-Hygiëne scan

Bij elke nieuwe opdrachtgever loopt een van onze infectiepreventiespecialisten mee in uw organisatie en screent protocollen, werkwijzen, middelen en materialen. Het resultaat van de hygiënescan is een op maat gemaakt High-Quality-Hygiëne plan.

Hygiëne plan

Op basis van de hygiënescan geven wij advies en stellen wij acties op voor de risicogebieden persoonlijke hygiëne, schoonmaak, water en lucht. Bij het uitvoeren van onze High-Quality-Hygiëne aanpak gaan wij altijd voor een integrale benadering. Een actieve betrokkenheid vanuit verschillende disciplines is daarbij van groot belang, net als een heldere taakverdeling met extra aandacht voor ‘grijze’ gebieden als medische hulpmiddelen en mobiele devices. Het High-Quality-Hygiëne plan voeren wij daarom uit in overeenstemming met de betrokkenen voor kwaliteit en/of infectiepreventie binnen uw zorginstelling.

Werkwijze

Op basis van de staat en afwerking, ruimtesoort en intensiteit van het gebruik van uw gebouw(en), bepalen we de juiste taken, frequenties, middelen en materialen. Onze werkwijze kenmerkt zich door onderstaande elementen.

  • Goed opgeleide medewerkers zijn de basis van onze High-Quality-Hygiëne aanpak. Al onze medewerkers die actief zijn in zorgomgevingen, zowel vast als flex, volgen de SVS-modules Gezondheidszorg en Operatieafdelingen. Voor de start bij een nieuwe opdrachtgever krijgen de medewerkers bovendien instructies voor infectiepreventie en –bestrijding op basis van de geldende protocollen. Ter bevordering van de samenwerking en het optimaal inrichten van een integrale aanpak, zijn wij daarnaast voorstander van het gezamenlijk trainen van medewerkers werkzaam binnen schoonmaak, Eigen Dienst en zorg.
  • Protocollen conform de WIP-richtlijn zijn essentieel voor de realisatie van een hygiënische omgeving. Wij borgen uw protocollen door deze op te nemen in onze werkwijzen en werkinstructies.
  • Omdat handhygiëne de meest eenvoudige manier is om kruisbesmetting en infecties te voorkomen, zetten wij nadrukkelijk in op het instrueren en faciliteren van alle medewerkers op dit onderwerp. Bovendien zorgen we voor de juiste middelen (handzeep, handdesinfectant en handschoenen) en voor aantrekkelijk vormgegeven instructies bij alle wasbakken.
  • Door inzet van onze kwaliteitscontroles bewaken wij de technische schoonmaakkwaliteit. DKS en MKS zijn vast onderdeel van onze dienstverlening en zowel uitvoering als borging hiervan is digitaal. Daarnaast zetten wij periodiek externe VSR-controles in.
  • Vast onderdeel van onze aanpak is preventief desinfecteren van kritische ruimten en belangrijke verspreidingsmethoden zoals medische hulpmiddelen en COW’s.

Outbreak Management

Ondanks alle strenge maatregelen is het 100% uitbannen van uitbraken van MRSA en andere BRMO’s helaas niet realistisch. Met ons High-Quality-Hygiëne plan is de kans echter geminimaliseerd. Voor die gevallen waarin het toch nodig is, beschikt EW Facility Services over professioneel Outbreak Management. Bij een uitbraak is communicatie tussen ons team en uw specialist(en) Infectiepreventie, eventuele medewerkers Eigen Dienst en de betrokken zorg-medewerkers essentieel. Met onze ICT-oplossing INSITE melden en registeren wij eventuele infecties, waardoor we hier realtime op kunnen inspelen met onze schoonmaakwerkzaamheden. Afhankelijk van de soort infectie en de benodigde isolatie (druppel, contact, strikt) zetten wij ook communicatie naar bezoekers en overige medewerkers in.

Voor opdrachtgevers in de zorgmarkt hebben wij een heldere en unieke hygiëne aanpak, op maat gesneden en gebouwd rondom de behoeften van uw zorginstelling.

Marije Wildenborg - Salesmanager

Wie wij zijn

Met schoonmaakonderhoud als onze basis, bieden wij opdrachtgevers een multiservice pakket aan diensten. Al meer dan 25 jaar bedienen wij de top van het bedrijfsleven in diverse marktsegmenten. Samen met onze opdrachtgevers ontwikkelen wij continu vernieuwende oplossingen voor facilitaire uitdagingen. Met onze eigentijdse en unieke belevingsfilosofie bieden wij u zorgeloze, gastvrije en kosteneffectieve facilitaire dienstverlening waarin de behoeften van uw patiënten, cliënten, bezoekers en medewerkers centraal staan.

  • waarde toevoegen met 5-sterren service, gastvrijheid en hartelijkheid
  • budgetbeheersing door flexibilisering van facilitaire kosten
  • een High-Quality-Hygiëne aanpak
  • het zorgeloos uitbesteden van een multiservice dienstenpakket

In de zorg zijn wij onder meer actief in het Diakonessenhuis in Utrecht, bij Zorghotel Udens Duyn, op locaties van Philadelphia en ’s Heerenloo, in ouderenzorgomgevingen van Stichting Diaphora en Groenhuysen en per december ook bij Equipe Zorgbedrijven.

Beleef gastvrijheid en ervaar kostenbeheersing in een hygiënische en patiëntveilige omgeving.

Beleef gastvrijheid en ervaar kostenbeheersing in een hygiënische en patiëntveilige omgeving.