Expect more hospitality

32 jaar geleden introduceerden wij hospitality binnen de schoonmaak.

EW startte binnen de hotelbranche, waar we marktleider zijn. Onze eerste opdrachtgever, Papendal, koos voor ons omdat wij als eerste organisatie binnen de schoonmaakbranche hospitality concepten toepasten en werkten op basis van bezetting, in plaats van op basis van een vast aantal uren. En dat doen we vandaag de dag nog steeds. Hierdoor zijn hospitality en het 24/7 inspelen op wisselende gebruikersaantallen sterk verankerd in ons DNA. Dit is niet kopieerbaar. Inmiddels vertalen we deze aanpak alweer 20 jaar succesvol door binnen sectoren als de zorg, kantoren en het onderwijs. En Papendal? Zij is na ruim 30 jaar nog steeds klant. Omdat wij waarmaken wat we beloven.

Hospitality voor onze klanten

Bij ons ben je aan het juiste adres.

Steeds meer organisaties voegen hospitality toe aan hun dienstverlening. Of willen dat toevoegen. Zij zijn bij ons aan het juiste adres. Wij vertalen hospitality ervaring naar integrale oplossingen binnen de facilitaire dienstverlening. Dat beleving en tevredenheid geen statische factoren zijn weten wij als geen ander. Het is dan ook de kunst van het verrassen. Dit betekent dat we creatief zijn en continu blijven doorontwikkelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ons Hospitality Improvement Programma, Hospitality spel of onze belevingsmetingen met Moodus. Je leest er hier meer over.

Een vijfsterren gastvrijheid ervaren? We zetten graag die extra stap.

Ontmoet ons team

Hospitality door onze mensen

Een EW’er, die herken je direct.

Ons recruitment team selecteert onze mensen zorgvuldig en zij worden vervolgens opgeleid. Wij investeren continu in trainings- en opleidingsprogramma’s en besteden aandacht aan persoonlijke coaching via onze eigen Hospitality Academy. Onze collega’s ondersteunen wij met slimme ICT toepassingen, waardoor zij meer tijd en ruimte hebben om in het dagelijkse contact met jou en jouw medewerkers, bezoekers en gasten écht het verschil te maken.

Wanneer hospitality door je aderen stroomt

Lees hier Marcel zijn verhaal

Typisch onze ICT collega Stefan: eigenzinnig & ondernemend

Lees hier Stefan zijn verhaal

Dagschoonmaak

Zichtbare schoonmaak laat de schoonbeleving stijgen.

Onze verwachting is dat avond-schoonmaak niet zal verdwijnen. Met de vraag naar hospitality wordt dagschoonmaak wel belangrijker. En dat komt onze mensen ten goede. Met dagschoonmaak kunnen wij grotere dienstverbanden aanbieden, zodat onze mensen meer financiële stabiliteit hebben en een goede werk-privé balans. Daarnaast kunnen we onze opdrachtgevers meer continuïteit in de teams bieden, met één aanspreekpunt en zo beter inspelen op de individuele wensen. En we kunnen met dagschoonmaak schoonmaaktaken efficiënt integreren met andere (facilitaire) taken.

Gastvrijheid op de kaart in de zorg

Lees hier onze 9 tips

Hospitality Spel

Op een leuke en interactieve manier aan de slag met gastvrijheid

Hospitality is een kernbegrip binnen onze organisatie en een belangrijke pijler binnen onze dienstverlening. Daarom ontwikkelden wij zelf een uniek Hospitality Spel. Een set met kaarten die bestaat uit 3 categorieën: een vraag, een werksituatie of een te nemen actie. Tijdens het spelen van het spel stellen collega’s elkaar prikkelende vragen over hospitality, bevragen zij elkaar over situaties die zij op het werk tegenkomen of acties waarmee ze zelf aan de slag willen. Door het spelen van het Hospitality Spel ontwikkelen onze teams op locatie en op kantoor samen hun visie op gastvrijheid en de wijze waarop ze deze bij jou als opdrachtgever kunnen toepassen. Het spel is zo gemaakt dat er direct concrete acties op papier gezet worden om mee aan de slag te gaan.

Benieuwd naar dit spel? We brengen hem graag bij je langs.

Ontmoet ons team

Onze opdrachtgevers aan het woord

Udens Duyn

“De flexibele inzet van medewerkers evenals de ervaring in hospitality zijn de twee belangrijkste redenen dat we nog altijd met externe partner EW samenwerken.” – Marko Brisko, General Manager

Lees meer

Holland Casino

“We zijn blijvend met elkaar op zoek naar optimalisatie waarbij we elkaars belang respecteren.” – Cora Marchal, specialist facilities

Lees meer

Rijksuniversiteit Groningen

“EW is heel flexibel, denkt mee en weet zich perfect aan te passen aan onze wensen.” – Monique Heuvel, medewerker Facilitaire Organisatie

Lees meer

Hospitality Improvement Programma

Laat je verrassen door leuke belevingsverhogende acties

Ons Hospitality Improvement Program (HIP) is een set aan acties die wij bij jou als opdrachtgever inzetten om de beleving te verhogen. Wij zijn namelijk overtuigd van de kracht van hospitality. Niet als trucje of als eenmalige actie, maar als een belangrijke basis binnen onze dienstverlening. Vier keer per jaar brengen we daarom schoonmaak positief onder de aandacht. Dit kan bijvoorbeeld via grappige acties zoals gekleurd toiletpapier tijdens feestdagen, maar ook clean-desk bewustheidsacties of geurbelevingsacties. Wat we precies doen geven we vooraf natuurlijk nog niet prijs, zo maken we er ook voor jou een leuke verrassing van!

Samen streven naar een vijfsterren gastvrijheid?

Ontmoet ons team

Belevingsmetingen met Moodus

Meten is weten

Het hele jaar door meten wij bij onze opdrachtgevers de belevingskwaliteit. Dit doen we met het belevingsmeetsysteem Moodus. Hiermee brengen we de mening van jouw medewerkers, bezoekers of gasten in kaart, op locatie en direct ná de ‘ervaring’. Ben je benieuwd hoe gasten reageren op de ambiance, de voorzieningen, de drukte of de algehele ervaring? Via Moodus krijgen we het antwoord. De data komt realtime binnen. Vraagt een antwoord om een directe schoonmaakactie? Dan regelen we dat meteen. Doordat we de antwoorden ook uitgebreid analyseren ontdekken we trends en kunnen we toekomstige voorspellingen doen, waardoor we de best mogelijke ervaring voor uw gasten creëren. En net dat beetje meer.

EW Facility Services en Moodus starten officieel partnerschap

Lees er hier meer over

Facility Host

Één aanspreekpunt voor alle facilitaire zaken

Één persoon die waakt over de facilitaire beleving binnen jouw organisatie. Die zorgt voor een hoog kwaliteitsniveau en optimale hospitality. Dat is onze Facility Host. Deze collega heeft dagelijks te maken met schoonmaakwerkzaamheden, servicewerkzaamheden en nalooprondes en ondersteunt bij ad hoc werkzaamheden en de opvolging van klachten & calamiteiten. Een perfecte ondersteuning bij het positief beïnvloeden van de beleving. De Facility Host is namelijk hét aanspreekpunt voor al jouw facilitaire zaken en staat daarom in direct contact met jou en je medewerkers, bezoekers en gasten. Om hierin te excelleren, zijn onze Facility Hosts klantgericht, proactief en hebben wij een uitstekend signalerend & communicatief vermogen.

Bij ons mag je altijd iets extra’s verwachten.

Expect more social return

Het maakt niet uit of iemand net start, wisselt van baan, een WW’er, bijstandsgerechtigde of 56-plusser is, we kijken naar de mogelijkheden die iemand heeft. Als top vijf-schoonmaakorganisatie in Nederland maken wij ons namelijk sterk voor het bieden van eerlijke en gelijke kansen aan iedereen die dit wil.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more sustainability

Voor en met onze opdrachtgevers én met behulp van de talenten van onze mensen, willen wij bijdragen aan een betere wereld voor morgen voor onze mensen, ons milieu en onze maatschappij.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more smiles

Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. En dan is het belangrijk dat je plezier hebt met elkaar! Zo pakten we flink uit met onze 250 managers en staf collega’s om onze nieuwe branding te lanceren.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more flexibility

Veel schoonmaakorganisaties zetten data in om flexibel te worden. Gelukkig zijn wij dit al! Wij zijn marktleider in de hotelbranche. Voor ons is het niet nieuw om continu vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Deze jarenlang opgebouwde ervaring zorgt ervoor dat wij perfect kunnen inschatten welke capaciteit jij nodig hebt.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more growth

Op 22 april plantten wij tijdens ‘Earth Day’ als blijk van waardering voor al onze opdrachtgevers een boom. Een symbolisch gebaar om ze te bedanken. Want zonder hen zouden wij deze nieuwe stap niet kunnen zetten. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar.

Certificaat Trees for All

Ontmoet ons team

Albert van Schooneveld Key Account Directeur | Kantoren & Vastgoed, Zorg, Onderwijs, Travel en Leisure
Margot van Leijen Directeur Zorg
Frans de Beer Directeur New Business | Hotels
Caspar Vijverberg Manager New Business | Midden en West | Kantoren & Vastgoed en Leisure
Jeannot Peijen Business Development Manager Healthcare
Fenna van Ginkel Sales Consultant Onderwijs
Kim Smithuis Marketing en innovatiespecialist

Ons laatste nieuws

30 november 2022

Maar liefst twee EW-winnaars bij uitreiking Golden Service Awards

Ook dit jaar vonden de Golden Service Awards plaats. Een landelijke competitie die opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector…

Lees meer
25 november 2022

Team Amare in de finale van de Golden Service Awards

Onze collega’s van schoonmaakteam Amare staan in de finale van de Golden Service Awards en daar zij wij…

Lees meer
18 november 2022

Onze media expert Maureen in de finale van de GSA Awards!

Onze collega Maureen Hermens is Ambulant Objectleider en verantwoordelijk voor locaties in en rondom Hilversum, waaronder de NOS…

Lees meer