Expect more hospitality

32 jaar geleden introduceerden wij hospitality binnen de schoonmaak.

EW startte binnen de hotelbranche, waar we marktleider zijn. Onze eerste opdrachtgever, Papendal, koos voor ons omdat wij als eerste organisatie binnen de schoonmaakbranche hospitality concepten toepasten en werkten op basis van bezetting, in plaats van op basis van een vast aantal uren. En dat doen we vandaag de dag nog steeds. Hierdoor zijn hospitality en het 24/7 inspelen op wisselende gebruikersaantallen sterk verankerd in ons DNA. Dit is niet kopieerbaar. Inmiddels vertalen we deze aanpak alweer 20 jaar succesvol door binnen sectoren als de zorg, kantoren en het onderwijs. En Papendal? Zij is na ruim 30 jaar nog steeds klant. Omdat wij waarmaken wat we beloven.

32-jarig succes in hospitality

EW is begonnen in de hotelbranche, waar Papendal de eerste opdrachtgever, als eerste de keuze maakte voor EW vanwege ons gebruik van hospitalityconcepten en de focus op bezetting in plaats van het aantal vaste uren. En dat doen we nog steeds. Dankzij het 32-jarige succes in gastvrijheid en in het anticiperen op wisselende gebruikersaantallen, passen we deze aanpak nog steeds toe in de sectoren: onderwijs, kantoren, zorg en leisure.

Een vijfsterren gastvrijheid ervaren? We zetten graag die extra stap.

Ontmoet ons team

Bij ons zit je op de juiste plek

Steeds meer bedrijven zien de relevantie in van gastvrijheid in de schoonmaakbranche. Bij EW begrijpen we dat de beleving en tevredenheid nooit een statische factor is, maar voortdurend in beweging is. Creativiteit komt hierbij tot leven, zo blijven we ons keer op keer opnieuw uitvinden. Ontdek bij EW het Hospitality Improvement Programma, een belevingsmetingen met Moodus.

Wanneer hospitality door je aderen stroomt

Lees hier Marcel zijn verhaal

Typisch onze ICT collega Stefan: eigenzinnig & ondernemend

Lees hier Stefan zijn verhaal

Hospitality in actie

Je herkent een EW’er aan de hospitality mentaliteit. Het recruitment team van EW selecteert met grote zorg onze schoonmaakhelden, waarna ze direct worden ondergedompeld in een intensieve schoonmaaktraining. Van EW kan je innovatieve trainings- en opleidingsprogramma’s en persoonlijke coaching verwachten. Onze schoonmaakcollega’s worden ondersteund met slimme ICT-toepassingen, waardoor ze meer tijd en ruimte hebben om contact met jou, jouw medewerkers, bezoekers en gasten te hebben.

Gastvrijheid op de kaart in de zorg

Lees hier onze 9 tips

Efficiënte schoonmaaktaken

Het draait bij EW meer dan om schoonmaak; het gaat om de gehele schoonmaakbeleving. Avond-schoonmaak verdwijnt misschien niet, maar met de groeiende vraag naar hospitality wordt dag schoonmaak steeds belangrijker. Dit is niet alleen gunstig voor onze mensen, maar biedt ook tal van voordelen voor jou als opdrachtgever.

Met dag schoonmaak kunnen we ruimere dienstverbanden aanbieden, wat resulteert in meer financiële stabiliteit en een betere werk-privé balans voor onze medewerkers. Voor jou betekent dit meer continuïteit in de teams, met één vast aanspreekpunt dat beter kan inspelen op individuele wensen. Bovendien stellen we met dag schoonmaak in staat om schoonmaaktaken efficiënt te integreren met andere (facilitaire) taken.

Bij EW draait het niet alleen om het begrijpen van hospitality, het draait om het actief beleven en toepassen ervan. Dat is de reden dat we ons unieke hospitality spel hebben ontwikkeld, een dynamische set kaarten met vragen, werksituaties en acties. Hiermee zetten we EW collega’s aan het denken over wat gastvrijheid precies betekent, het stimuleert hen een discussie aan te gaan over werkgerelateerde situaties en moedigt hen bovendien aan om concrete acties te bedenken. Het Hospitality spel zorgt voor een interactief en levendig spel waarin teams op locatie en op kantoor gezamenlijk hun visie op gastvrijheid vormen. Het mooie hiervan is dat de resultaten direct toepasbaar zijn in acties en klaar en direct terug te zien zijn in de gastvrijheidservaringen bij onze opdrachtgevers.

Benieuwd naar dit spel? We brengen hem graag bij je langs.

Ontmoet ons team

Onze opdrachtgevers aan het woord

Udens Duyn

“De flexibele inzet van medewerkers evenals de ervaring in hospitality zijn de twee belangrijkste redenen dat we nog altijd met externe partner EW samenwerken.” – Marko Brisko, General Manager

Lees meer

Holland Casino

“We zijn blijvend met elkaar op zoek naar optimalisatie waarbij we elkaars belang respecteren.” – Cora Marchal, specialist facilities

Lees meer

Rijksuniversiteit Groningen

“EW is heel flexibel, denkt mee en weet zich perfect aan te passen aan onze wensen.” – Monique Heuvel, medewerker Facilitaire Organisatie

Lees meer

Hospitality Improvement Programma

Laat je verrassen door leuke belevingsverhogende acties

Ons Hospitality Improvement Program (HIP) is een set aan acties die wij bij jou als opdrachtgever inzetten om de beleving te verhogen. Wij zijn namelijk overtuigd van de kracht van hospitality. Niet als trucje of als eenmalige actie, maar als een belangrijke basis binnen onze dienstverlening. Vier keer per jaar brengen we daarom schoonmaak positief onder de aandacht. Dit kan bijvoorbeeld via grappige acties zoals gekleurd toiletpapier tijdens feestdagen, maar ook clean-desk bewustheidsacties of geurbelevingsacties. Wat we precies doen geven we vooraf natuurlijk nog niet prijs, zo maken we er ook voor jou een leuke verrassing van!

Samen streven naar een vijfsterren gastvrijheid?

Ontmoet ons team

Belevingsmetingen met Moodus

Meten is weten

Het hele jaar door meten wij bij onze opdrachtgevers de belevingskwaliteit. Dit doen we met het belevingsmeetsysteem Moodus. Hiermee brengen we de mening van jouw medewerkers, bezoekers of gasten in kaart, op locatie en direct ná de ‘ervaring’. Ben je benieuwd hoe gasten reageren op de ambiance, de voorzieningen, de drukte of de algehele ervaring? Via Moodus krijgen we het antwoord. De data komt realtime binnen. Vraagt een antwoord om een directe schoonmaakactie? Dan regelen we dat meteen. Doordat we de antwoorden ook uitgebreid analyseren ontdekken we trends en kunnen we toekomstige voorspellingen doen, waardoor we de best mogelijke ervaring voor uw gasten creëren. En net dat beetje meer.

EW Facility Services en Moodus starten officieel partnerschap

Lees er hier meer over

Facility Host

Één aanspreekpunt voor alle facilitaire zaken

Één persoon die waakt over de facilitaire beleving binnen jouw organisatie. Die zorgt voor een hoog kwaliteitsniveau en optimale hospitality. Dat is onze Facility Host. Deze collega heeft dagelijks te maken met schoonmaakwerkzaamheden, servicewerkzaamheden en nalooprondes en ondersteunt bij ad hoc werkzaamheden en de opvolging van klachten & calamiteiten. Een perfecte ondersteuning bij het positief beïnvloeden van de beleving. De Facility Host is namelijk hét aanspreekpunt voor al jouw facilitaire zaken en staat daarom in direct contact met jou en je medewerkers, bezoekers en gasten. Om hierin te excelleren, zijn onze Facility Hosts klantgericht, proactief en hebben wij een uitstekend signalerend & communicatief vermogen.

Bij ons mag je altijd iets extra’s verwachten.

Expect more social return

Het maakt niet uit of iemand net start, wisselt van baan, een WW’er, bijstandsgerechtigde of 56-plusser is, we kijken naar de mogelijkheden die iemand heeft. Als top vijf-schoonmaakorganisatie in Nederland maken wij ons namelijk sterk voor het bieden van eerlijke en gelijke kansen aan iedereen die dit wil.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more sustainability

Voor en met onze opdrachtgevers én met behulp van de talenten van onze mensen, willen wij bijdragen aan een betere wereld voor morgen voor onze mensen, ons milieu en onze maatschappij.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more smiles

Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. En dan is het belangrijk dat je plezier hebt met elkaar! Zo pakten we flink uit met onze 250 managers en staf collega’s om onze nieuwe branding te lanceren.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more flexibility

Veel schoonmaakorganisaties zetten data in om flexibel te worden. Gelukkig zijn wij dit al! Wij zijn marktleider in de hotelbranche. Voor ons is het niet nieuw om continu vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Deze jarenlang opgebouwde ervaring zorgt ervoor dat wij perfect kunnen inschatten welke capaciteit jij nodig hebt.

Wat je van ons mag verwachten

Expect more growth

Op 22 april plantten wij tijdens ‘Earth Day’ als blijk van waardering voor al onze opdrachtgevers een boom. Een symbolisch gebaar om ze te bedanken. Want zonder hen zouden wij deze nieuwe stap niet kunnen zetten. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar.

Certificaat Trees for All

Ontmoet ons team

Commercieel Directeur Sjoerd Dijkstra
Sjoerd Dijkstra Commercieel Directeur
Albert van Schooneveld Key Account Directeur | Kantoren, Zorg, Onderwijs, Travel en Leisure
Frans de Beer Directeur New Business | Hotels
Directeur Zorg Onno Smit
Onno Smit Directeur Zorg
Jeannot Peijen Business Development Manager Healthcare
Caspar Vijverberg Manager New Business | Kantoren en Leisure
Rutger Verstegen Manager New Business | Kantoren en Leisure
Robert van Woerkom New Business Manager Care
Rob Janse New Business Manager
Kim Smithuis Marketing en innovatiespecialist
Margot van Leijen Strategisch adviseur Zorg

Ons laatste nieuws

07 februari 2024

Nieuwe carrière na Spoor 2 traject

Na een lange ziekteperiode is het soms niet meer mogelijk om in je huidige werk terug te keren.

Lees meer
31 januari 2024

Van Oord kiest voor EW Facility Services als haar schoonmaakpartner

Vanaf 1 februari 2024 is EW Facility Services de nieuwe schoonmaakpartner van Van Oord. Naast de borging van…

Lees meer
16 januari 2024

In gesprek zijn en blijven

DT op de werkvloer weer enorm leerzaam Schoonmaken is een vak, dat zien we iedere dag bij onze…

Lees meer