Goed werkgeverschap bij EW Facility Services

Bij EW draait alles om mensen. Iedere medewerker levert een unieke bijdrage aan ons succes. Iedere dag opnieuw brengen zij onze hospitality tot leven en zorgen zij voor een omgeving waarin klanten en eindgebruikers zich welkom, veilig en comfortabel voelen. Dat kunnen zij alleen doen als zij zichzelf ook goed voelen in hun werk.

Daarom zetten wij sterk in op goed werkgeverschap. We willen een werkomgeving creëren waarin mensen zich gewaardeerd voelen, zichzelf kunnen zijn én zich kunnen ontwikkelen.

Goed werkgeverschap betekent voor ons dat we investeren in gezondheid, groei, inclusie en werkplezier. Want collega’s die zich goed voelen in hun werk, maken het verschil op de werkvloer én voor onze opdrachtgevers. Ze stralen betrokkenheid en energie uit, en zorgen zo voor een vijfsterrenbeleving voor iedereen op locatie. Blije collega’s zorgen voor blije gasten, cliënten en bezoekers.

Op deze pagina lees je hoe wij daar in de praktijk invulling aan geven.

Dit is goed werkgeverschap bij EW

Goed werkgeverschap is bij EW meer dan een beleid, het is onderdeel van onze organisatie.
Dat komt in verschillende thema’s tot uiting.

Ontwikkelen en doorgroeien

Bij EW stimuleren we medewerkers om het beste uit zichzelf te halen. Wij bieden volop mogelijkheden voor groei en ontwikkeling. Of je nu aan de start van je carrière staat of al jaren meedraait, bij EW staan persoonlijke groei, vakinhoudelijke ontwikkeling en leiderschap centraal.

‘Create your own future’ is daarbij ons credo en staat voor de ontwikkelmogelijkheden binnen EW. Medewerkers die willen doorgroeien, begeleiden we in hun stap naar een rol met meer verantwoordelijkheid. Zo kan een schoonmaakmedewerker zich ontwikkelen tot voorwerker, objectleider, rayonmanager en zelfs hoger. Jaarlijks groeit op deze manier gemiddeld 12,8% van onze collega’s door.

Hospitality Academy

Onze Hospitality Academy is het kloppend hart van ons opleidingsaanbod. Hier bundelen we meer dan 20 in-house trainingen op het gebied van gedrag, competenties, taken en technieken. De trainingen zijn praktisch, herkenbaar en sluiten aan op de dagelijkse praktijk van onze medewerkers. Zo bouwen we aan vakmanschap én gastvrijheid.

Management Development & Traineeships

Voor wie zich verder wil ontwikkelen richting een leidinggevende functie, bieden we diverse programma’s. Denk aan Management Traineeships voor starters en het Management Development Programma voor medewerkers met doorgroeipotentie. Zo kan bijvoorbeeld een schoonmaakmedewerker via voorwerker en objectleider door tot rayonmanager en verder.

Periodieke gesprekken

In onze vaste gesprekscyclus spreken leidinggevenden regelmatig met medewerkers over hun ambities, leerdoelen en ontwikkelbehoeften. Samen kijken we welke stappen iemand kan zetten en welke ondersteuning daarvoor nodig is.

Vitaliteit en werkplezier

We vinden het belangrijk dat medewerkers hun werk op een gezonde, veilige en prettige manier kunnen doen. Al helemaal omdat veel collega’s functies hebben met fysiek werk. Met het programma Sterk in je werk ondersteunen we onze collega’s bij het behouden van vitaliteit, werkplezier en een goede balans tussen werk en privé.

Sterk in je werk: gezondheid, ontwikkeling, instructie

Sterk in je werk rust op drie pijlers: gezondheid, ontwikkeling en instructie.
Met gezondheid zetten wij in op sportieve initiatieven, bedrijfsfysiotherapie, Arbo coaching en een ergo-coaching.

Bij de pijler ontwikkeling investeren wij in loopbaanontwikkeling, budgetcoaching, functioneringsgesprekken en begeleiding.

Onder de pijler instructie geven we trainingen. Zoals over het gebruik van het Exoskelet en trainingen op het gebied van veiligheid, zoals VCA.

Sportieve initiatieven, themadagen en ergonomie

We stimuleren medewerkers om fit te blijven via sportmogelijkheden zoals fitnessregelingen. Ook organiseren we interne themadagen over gezondheid en vitaliteit, met thema’s zoals ‘eerder stoppen met werken’, ‘financieel gezond zijn’ en ‘stoptober’.  Ergonomisch werken ondersteunen we met hulpmiddelen zoals rug- en polsbraces, en via persoonlijke begeleiding op de werkplek.

Balans tussen werk en gezondheid

Een goede balans tussen werk en gezondheid vinden we belangrijk. Daarom ondersteunen we onze mensen met het programma Sterk in je Werk. Ook voeren we periodiek werkdrukmetingen uit
Waar mogelijk bieden we flexibiliteit in werktijden, zodat medewerkers hun werk kunnen combineren met hun privésituatie. We stemmen af waar nodig en zoeken samen naar een werkritme dat past bij iemands leven.
Naast onze zorg voor de balans tussen werk en gezondheid, biedt EW ook een collectieve zorgverzekering aan.

Waardering en beloning

Bij EW waarderen we de inzet en betrokkenheid van onze medewerkers. We geloven dat oprechte aandacht en erkenning bijdragen aan werkplezier én motivatie. Daarom is het tonen van waardering een structureel onderdeel van ons werkgeverschap. Dat doen we op verschillende manieren.

You’re the best board

Met het ‘You’re the best’ bord stimuleren we collega’s om elkaar complimenten te geven voor opvallende prestaties. Elk kwartaal kiest de leidinggevende een winnaar: een collega die het verschil heeft gemaakt. Deze ontvangt een cadeaubon, bloemen, een certificaat en een plekje op onze Wall of Fame.

EW Service Award

De EW Service Award is onze jaarlijkse beloningsronde voor de best scorende teams per segment. De teams worden bezocht door onze directie, en samen vieren we het succes op locatie. Vaak mét taart en een mooi teamuitje. Ook opdrachtgevers worden hierbij betrokken, want succes is altijd een gezamenlijke prestatie.

Feestelijke momenten

We staan graag stil bij momenten die ertoe doen. Denk aan een zomergeschenk, een kerstcadeau, een verjaardag of een jubileum. Medewerkers ontvangen dan iets persoonlijks, zoals een kaart of een bos bloemen. Kleine gebaren die het verschil maken.

Digitale ondersteuning

Een goede communicatie is onmisbaar. Niet alleen tussen EW en opdrachtgevers, maar ook onderling. Daarom hebben we verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld die het makkelijker maken om snel en efficiënt te communiceren en betrokkenheid te vergroten.

H.appy app

Onze eigen app H.appy is ontwikkeld vóór en dóór medewerkers. Hier vinden collega’s hun rooster, trainingsdagen, interne vacatures, instructiekaarten en nieuws. Ook fungeert de app als communicatiekanaal met een drukbezochte Social Wall waar collega’s berichten en foto’s delen. H.appy is ook het platform waarop we meerdere keren per jaar gericht feedback ophalen via medewerkerstevredenheidsonderzoeken.

MijnEW

MijnEW is een persoonlijke, afgeschermde omgeving waar medewerkers alle informatie vinden over hun dienstverband. Van loonstroken en jaaropgaven tot roosters, contractinformatie en urenregistratie.

Diversiteit en inclusie

Bij EW omarmen we de kracht van diversiteit. Binnen onze organisatie werken collega’s van zo’n 100 nationaliteiten zij aan zij. Deze culturele diversiteit verrijkt onze teams en draagt bij aan wederzijds respect, begrip en leervermogen. Verschillende achtergronden, overtuigingen en ervaringen maken ons als organisatie sterker. Een inclusieve cultuur waarin iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt, is de basis voor succesvolle samenwerking en werkgeluk.

Social return

Als facilitair dienstverlener nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. We vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen op de arbeidsmarkt. Daarom bieden we kansen aan mensen voor wie een baan minder vanzelfsprekend is. We zetten actief in op social return en bieden kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

In Den Haag is inmiddels één op de vier collega’s een trots ‘social returner’. Een mooi voorbeeld van wat er mogelijk is met aandacht, vertrouwen en de juiste ondersteuning.

Gelijke kansen voor iedereen

We geloven dat werk voor iedereen waarde heeft. Daarom kijken we niet alleen naar iemands cv , maar vooral naar motivatie en mogelijkheden. Samen stellen we een takenpakket samen dat past bij iemands kwaliteiten en belastbaarheid. We richten het werk en de begeleiding zo in dat deze instromende collega’s zich kunnen ontwikkelen, opbloeien en écht onderdeel worden van het team.

Samenwerkingen met UWV & Schakelpunt

Om onze ambities kracht bij te zetten, werken we samen met het Schakelpunt Landelijke Werkgevers en het UWV. In 32 arbeidsregio’s maken we afspraken over het bieden van werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo creëren we nieuwe kansen voor mensen die eerder een Wajong-, WW- of WIA-uitkering ontvingen. Want iedereen verdient een eerlijke kans.

Medewerkerstevredenheid

We kunnen pas echt goed werkgeverschap bieden als we weten hoe het gaat met onze medewerkers. Daarom vragen we regelmatig om feedback waarmee we verder kunnen verbeteren.

MTO

Via onze app H.appy stellen we meerdere keren per jaar gerichte vragen over thema’s zoals samenwerking, communicatie en werkplezier. Met korte, praktische onderzoeken krijgen we snel inzicht in wat er leeft op de werkvloer. Zo kunnen we samen blijven verbeteren.

De resultaten worden actief opgevolgd door onze afdeling Kwaliteit en omgezet in concrete verbeteracties. Denk aan het inzetten van extra hulpmiddelen, het verbeteren van communicatie of het aanpassen van roosters. Medewerkerstevredenheid is voor ons geen score, maar een basis om elke dag beter te worden.

Samen maken we het verschil

Goed werkgeverschap zit in de kleine én grote dingen. In oprechte aandacht, eerlijke kansen, ruimte om te groeien en waardering voor het werk dat wordt verzet. Door te investeren in onze mensen, bouwen we samen aan sterke teams, duurzame relaties en een omgeving waarin iedereen zich welkom voelt. Zo maken we elke dag opnieuw het verschil voor onze collega’s, opdrachtgevers en de mensen op locatie.

Nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op