18 februari 2016
De nieuwe generatie reizigers
Tijdens hun vele reizen liepen oprichters Pieter van Tilburg en Sem Schuurkes iedere keer tegen het probleem aan dat zij nergens voor een toegankelijke prijs een fijn bed en goede voorzieningen in een leuke sfeer konden vinden. Deze ervaringen hebben geleid tot de totstandkoming van de eerste CityHub locatie. Pieter van Tilburg beschrijft hoe zij de behoeftes van de nieuwe generaties reizigers vertaald hebben naar het unieke CityHub concept.
Mijn studiegenoot, Sem en ik liepen tijdens de vele reizen die we maakten iedere keer weer tegen hetzelfde probleem aan. Waarom konden we nergens voor een toegankelijke prijs een fijn bed en goede voorzieningen in een leuke sfeer vinden? Dit is waar het idee voor CityHub is ontstaan. We zochten de ideale tussenweg en die bestond gewoonweg niet. Dus zijn we aan de slag gegaan. Een belangrijke stap was de pilot locatie met vier slaapunits die met behulp van crowdfunding werd opgezet. Nu staat na een lang traject de eerste volwaardige CityHub locatie met 50 “kamers” in Amsterdam Oud-West.
Urban Nomads
Waar de traditionele hotelwereld enkel focust op het aankleden van een vaak standaard inrichting van vierkante meters en uitgaat van klassieke service, zijn de echte behoeftes van een nieuwe generatie reizigers ons uitgangspunt geweest. Deze urban nomads zijn ervaren reizigers die zich flexibel bewegen in de stad waarin zij zich op dat moment bevinden. Het zijn zelfstandige en wereldwijze reizigers die zoveel mogelijk willen halen uit hun bezoek aan de stad. Ze zijn op zoek naar nieuwe ervaringen en houden ervan om de lokale cultuur te ontdekken en gelijkgestemden te ontmoeten. Omdat ze vaak reizen willen ze value-for-money en bepalen ze nauwkeurig waaraan ze hun budget besteden.
Comfort op een minimaal vloeroppervlak
Om in te spelen op de behoefte van deze nieuwe generatie reizigers hebben we een slaapunit ontwikkeld. Deze zogenaamde Hubs zijn ontworpen om maximaal comfort te realiseren op een minimaal vloeroppervlak. Door het modulaire ontwerp van de Hub kunnen ze bovendien eenvoudig geplaatst worden in bestaande panden. Daarnaast zorgt ook het self service concept voor efficiëntie in de inrichting van onze organisatie en voegt het tegelijkertijd wat toe aan de beleving van reizigers in het hotel. Zo kunnen reizigers behalve zelf inchecken ook letterlijk hun eigen biertje tappen in onze self service bar. Hierdoor kunnen onze CityHost alle aandacht geven aan de reizigers en de community. De CityHost stimuleert het contact tussen de reizigers en de locals en helpt hen bij het vinden van de leukste plekjes van de stad. De host staat via het sociale platform en de mobile app 24 uur per dag in direct contact met de reizigers in de stad. Door het samenwerken met goede partners in de schoonmaak en andere aanvullende diensten is onze organisatie “lean” en kunnen we snel doorgroeien naar nieuwe locaties.
De eerste stappen zijn gezet, op naar de toekomst!