Een groot woord van dank aan mijn collega’s.

Ik merk dat ik hunker naar nieuwe tijden, naar een leven zonder corona. Dat lijkt inmiddels alweer zo lang geleden. Maar het virus is nog niet klaar met ons en dus moeten we het nog even volhouden. Het zal niemand verbazen dat we ook bij EW Facility Services de gevolgen van de crisis merken. Zeker in de hotellerie. Gelukkig zijn we niet het bedrijf dat bij de pakken neer gaat zitten. Hoe lastig ook, de komst van corona heeft een sterk vuur bij ons aangewakkerd. Het klinkt misschien gek en voor sommigen wellicht wat gehaaid, maar we moéten blijven kijken waar binnen deze crisissituatie de kansen liggen. Die zijn er namelijk. Zo hadden we de ambitie om meer voet aan de grond te krijgen in het zorgsegment en de huidige crisis zette dit voor ons in een stroomversnelling.

Een groot woord van dank aan mijn collega’s.

Corona vraagt expertise

Al meerdere jaren zijn wij actief bij zorginstellingen. Vanzelfsprekend trainen wij onze mensen op de specifieke protocollen voor schoonmaken in een zorgomgeving. Daar valt ook desinfectie onder. Maar het coronavirus is toch andere koek. Om de juiste expertise rondom het coronavirus in huis te halen, hebben we direct nauw contact gelegd én behouden met het RIVM, Schoonmakend Nederland, leveranciers en zorgprofessionals. Via een projectgroep brengen we al onze kennis samen om te verzekeren dat elke beslissing met betrekking tot de schoonmaak de juiste is. Zo hebben we onze eigen protocollen met daarin o.a. persoonlijke bescherming, looproutes, schoonmaakmethoden en middelen en materialen.

Hulptroepen gezocht én gevonden

Toen het coronavirus zich maart vorig jaar uitbreidde, kwamen vanuit zorginstanties al snel de berichten over een dringende behoefte aan expertise en ondersteuning van hun schoonmaakteams. Tekorten ontstonden en ziekenhuizen, V&V-instellingen, zorghotels en COVID-locaties hadden moeite om hun planningen rond te krijgen. Om deze instellingen te helpen hebben wij een beroep gedaan op de flexibiliteit van onze mensen die normaliter in de hotellerie werken. Hun werk lag op dat moment namelijk zo goed als stil. Veel van deze collega’s hebben hun mouwen opgestroopt en zijn de uitdaging aangegaan. Tot op de dag van vandaag zetten we dagelijks honderden hotelcollega’s in op zorglocaties en daar ben ik ontzettend trots op! Een paar collega's vertellen hierover in deze video.

Trots op mijn collega’s

Ik wil hier dan ook even stilstaan bij deze toppers. Want dit kan wat mij betreft niet vaak genoeg. Ze zijn, ook vaak met enige twijfel, begonnen met schoonmaken in een zorgomgeving. Ze lieten zich versneld omscholen om ondersteuning te bieden in zorginstellingen en zelfs ook een corona-teststraat. Dit gebeurde in nauwe samenwerking met onze trainers , de betreffende zorginstanties en met intensieve persoonlijke begeleiding door onze geweldige leidinggevenden. Deze wendbaarheid van onze mensen maakt mij ontzettend trots. Waar collega’s eerst gespannen, onzeker of nerveus waren, kwam er al snel ruimte voor zelfverzekerdheid, betrokkenheid en trots. Samen met onze (soms tijdelijke) opdrachtgevers hebben wij proactief in oplossingen gedacht. Dit zorgde niet alleen voor hygiënisch schone en veilige ruimtes, maar zelfs ook voor langdurige samenwerkingen. Een mooie beloning voor het goede werk en de wendbaarheid van onze collega's.

Dus beste EW’ers, beste collega’s, super bedankt voor jullie inzet en flexibiliteit. Ga zo door!

Hartelijke groet,
Jeannot Peijen
Salesmanager Zorg

Anderen bekeken ook

Helpende handen

Het coronavirus houdt ons nog steeds in zijn greep. De druk op de zorg blijft hoog, terwijl in…

Lees meer

Wanneer hospitality door je aderen stroomt

Met een voorliefde voor hospitality bewandelde Marcel de weg van hotellerie en gastronomie naar fashion en…

Lees meer

De gezonde (thuis)werkplek

Door het coronavirus werken we allemaal vaker of volledig thuis. En hoewel de meningen verdeeld zijn, ziet het…

Lees meer

Tijd voor een complete patiëntbeleving? Doet u de zorg, dan doe wij de rest!

Neem contact op