26 februari 2020

EW Facility Services start bij European Medicines Agency

Onlangs opende het prachtige pand van het European Medicines Agency (EMA) officieel haar deuren op de Amsterdamse Zuidas. Het 19 verdiepingen hoge pand biedt plaats aan 1.300 werkplekken en zo’n 600 congressen en circa 20.000 bezoekers per jaar. EW Facility Services verzorgt sinds 6 januari 2020 schoonmaakdienstverlening en afvalmanagement bij EMA!

EW Facility Services start bij European Medicines Agency

Duurzaamheid voorop

Wie langs de Zuidas rijdt ziet het pand van EMA al van een afstand boven de andere gebouwen uit torenen. Niet alleen de buitenkant is indrukwekkend, ook van binnen is het pand tot in de puntjes afgewerkt. Marije Wildenborgen, Salesmanager EW Facility Services: “Het gebouw is BREEAM-gecertificeerd en voldoet aan de BENG-eisen. Duurzaamheid speelde in de aanbesteding dan ook een belangrijke rol. Met onze dienstverlening kunnen wij naadloos op de duurzaamheidswensen van EMA aansluiten. Onder andere ons voorstel voor gescheiden afvalinzameling en het schoonmaken zonder chemicaliën door middel van gestabiliseerd ozonwater spraken in het bijzonder aan.”

Samenwerking met partners

Aan EW Facility Services de taak om de schoonmaakdienstverlening, glasbewassing, sanitaire supplies, afvalinzameling en ongediertebestrijding te verzorgen. Marije Wildenborg: “Dit doen we niet alleen, maar met onze vaste partners, waarbij coördinatie, communicatie, oplevering en facturatie via ons verlopen. Hierin is onze Objectleider op locatie het aanspreekpunt voor EMA. Ook zoeken wij de samenwerking op met de cateraar, receptie, beveiliging en het onderhoudsteam. Zo ontzorgen wij onze opdrachtgever optimaal.”

Trots op samenwerking

Bas Cornelissen, Algemeen directeur EW Facility Services, is enorm trots op deze nieuwe opdrachtgever: “Vanzelfsprekend zijn wij enorm trots dat EMA voor ons gekozen heeft. Bij een opdrachtgever als EMA waar kwaliteit en hospitality centraal staan, kunnen wij als expert op dit gebied ons onderscheidend vermogen in de praktijk brengen. Met o.a. drie full time Facility Hosts die overdag bereikbaar zijn om verstoringen op te lossen en ad hoc verzoeken uit te voeren, realiseren we hier een 5-sterren beleving in een kantooromgeving.”

[bron fotografie: https://www.relocatema.nl/nieuw-gebouw]

Anderen bekeken ook

18 september 2023

Portretreeks Amare – Radj

De afgelopen maanden stelden wij een aantal teamleden van ons schoonmaakteam bij Amare voor. Zij…

Lees meer
15 september 2023

Bram Kuipers wint de EW|Saxion Ondernemers Award

Na afwezigheid tijdens de coronapandemie is de EW|Saxion Ondernemers Award weer helemaal terug. In 2009 riepen Hogeschool Saxion…

Lees meer
14 september 2023

Portretreeks Amare – Sita

Hoe word je schoonmaakteam van het jaar? Waarin onderscheid je je ten opzichte van andere teams? Een ding…

Lees meer

Benieuwd hoe wij de reis van optimale
facility services samen kunnen beginnen?

Neem contact met ons op