06 februari 2019

Het creëren van hospitality: verwarrend eenvoudig?

Traditiegetrouw organiseerde EW Facility Services begin deze maand, op 5 februari, het event The Power of Hospitality. Voor de vijfde maal op rij verwelkomde zij ongeveer 200 gasten uit heel het land voor een inspirerend middagprogramma, dit keer in het markante gebouw van opdrachtgever Rabobank Nederland te Utrecht. Onder leiding van inspirator, auteur en keynote spreker Jan van Setten maakten zij in het Auditorium hun ‘ultimate journey’. De gasten werden gelijk op scherp gezet, want is het creëren van hospitality eigenlijk niet verwarrend eenvoudig?

Het creëren van hospitality: verwarrend eenvoudig?

Verwarrend eenvoudig

Jan van Setten daagde iedereen uit om met een open geest de middag in te gaan. “Durf met elkaar van gedachten te wisselen en durf te ervaren dat je iets denkt wat je nooit gedacht hebt, iets voelt wat je nooit gevoeld hebt en iets doet wat je nog nooit gedaan hebt. Ons doel is je innovatieve brein te prikkelen en soms zelfs te verwarren. Zet die verwarring om in verwondering en je gaat met minstens twee nieuwe ideeën naar huis. Verwarrend eenvoudig toch?”

Bas Cornelissen, Algemeen Directeur EW Facility Services: “Hiermee verwoordt Jan precies wat wij voor ogen hebben met ons event, namelijk kennis delen op het gebied van hospitality gekoppeld aan facilitaire dienstverlening. Ieder jaar opnieuw belichten wij hospitality vanuit een andere invalshoek met sprekers die expert zijn op dat gebied. We nodigen hiervoor opdrachtgevers, partners en belangrijke relaties uit, afkomstig uit de diverse segmenten waarin wij werken. Een gevarieerde mix van mooie opdrachtgevers met overschrijdende netwerken. Een mooie kruisbestuiving dus. We hopen met dit event te bereiken dat onze gasten vol nieuwe inzichten en met praktische handvatten de volgende dag aan de slag kunnen binnen hun eigen werkveld.”

Hospitality kompas

De bomvolle middag stond in het teken van kennis en inspiratie, zintuigen prikkelen en een bak aan praktisch toepasbare voorbeelden. Karin Janssen (Directeur Facilities, Procurement en HR Operations - Rabobank), Marc Westeneng (Founding Partner – flowresulting) en Jan van Setten vertelden en inspireerden over de kracht van beleving bij het tot stand komen van een perfecte dienstverlening. Zij waren als het ware het hospitality kompas voor onze gasten.

Het draait om mensen

Het programma doorliep een soepele flow van voorbeelden uit de praktijk bij Rabobank Nederland naar theoretisch onderbouwde voorbeelden en toepasbare tips van Marc Westeneng en Jan van Setten. Hier en daar met een humoristische twist maar altijd to the point. De gemene deler in alle verhalen is het betrekken van je eigen medewerkers bij het tot stand brengen van de perfecte dienstverlening. Begrijpen je medewerkers daadwerkelijk waarom je als organisatie doet wat je doet, delen zij deze visie? Pas dan kun je als organisatie succesvol zijn. En wat hebben zij vervolgens nodig om in hun werk het beste uit zichzelf te halen? Een paar belangrijke tips die de gasten meekregen: stel jezelf regelmatig de vraag wat zal de (interne) klant missen als je er vanwege succes mee zou stoppen, empower je medewerkers en betrap iemand op iets goeds en geef een compliment. Want het geven van een compliment is een van de beste motivatoren. Zoals Rabobank het zo mooi verwoord ‘Happy People = Happy Customers’.

Foto v.l.n.r.
Bas Cornelissen, Marc Westeneng, Karin Janssen en Jan van Setten.

Anderen bekeken ook

02 mei 2024

Vijfde aflevering podcast ‘Achter de schermen bij’

 Via certificering (verder) verduurzamen Wat bij De Forensische Zorgspecialisten klein begon als een uitnodiging van…

Lees meer
24 april 2024

The Hague Mariott Hotel continueert samenwerking met EW

Centraal gelegen in Den Haag combineert The Hague Marriott Hotel moderne stijl met een tweede huis comfort om…

Lees meer
23 april 2024

Finalisten schoonmaker van het jaar 2023

In dit interview duiken we dieper in het verhaal van twee toegewijde schoonmakers, Beatrice en Marcel. Zij waren…

Lees meer