04 november 2020

Hulp bieden, daar waar het nu zo hard nodig is

EW Facility Services zet professionals in als Facilitair Ondersteuner in de zorg

Wie EW Facility Services zegt, denkt al snel aan hospitality en kwaliteit. Dat is ook niet gek, aangezien de schoonmaakdienstverlener haar oorsprong heeft in hotelschoonmaak en zich al een flink aantal jaren marktleider mag noemen. Een positie die ze met veel passie en trots vervult, maar die helaas op dit moment ook de nodige onrust met zich meebrengt. De hospitality branche staat op zijn kop en voor alle spelers binnen deze branche zijn dit ongekend zware tijden. EW Facility Services zag de vraag naar haar dienstverlening sinds maart flink dalen. Noodgedwongen zitten hierdoor schoonmaakprofessionals thuis op de bank, terwijl zij veel liever hun handen uit de mouwen steken.

Wat niet iedereen weet, is dat  de afgelopen jaren met haar wendbaarheid, professionaliteit en hospitality inslag juist ook haar positie in de kantoren & vastgoed, onderwijs, travel, leisure en zorg branche stevig versterkte. Inmiddels beslaan deze segmenten de helft van de totale omzet van de organisatie. Jeannot Peijen, Hotelspecialist bij EW Facility Services, vertelt: “Nu er een gigantische druk ligt op de zorg, springen wij in op deze behoefte om steun te bieden en zo een win-win situatie te creëren voor zowel onze eigen organisatie als de zorgbranche. Onze schoonmaakprofessionals steken hun handen uit de mouwen voor een waardevolle bijdrage aan de zorg. Zorgprofessionals hoeven zich niet meer bezig te houden met facilitaire randzaken en kunnen zich volledig richten op de zorg voor hun patiënten en cliënten. Door het bundelen van onze krachten doen we ieder waar we goed in zijn en zorgen we samen voor een veiliger Nederland. Kortom: samen staan we sterk.”

Hulp bieden, daar waar het nu zo hard nodig is

Afgelopen dinsdag lanceerde EW Facility Services daarom Fons, de Facilitair Ondersteuner. Fons is een schoonmaakprofessional die zich ontfermt over zaken als bedden-, linnen- en afvaltransport, schoonmaaktaken, bedden opmaken, desinfectie, ontvangst en logistiek van goederen en de ondersteuning bij maaltijdvoorzieningen. Facilitaire taken die een hotellier vast niet vreemd in de oren zullen klinken, door de raakvlakken met werkzaamheden in een hotel. En juist de oorsprong van EW Facility Services in de hospitality branche, waar het creëren van gastvrijheid onlosmakelijk is verbonden met de primaire dienstverlening, werkt in dit geval in het voordeel. Peijen: “In het handelen van onze collega’s komen onze kernwaarden tot uitdrukking: Gastvrij, Ondernemend, Eigenzinnig, Samen en Mensgericht. Met andere woorden, wat we zeggen en wat we doen is altijd gebaseerd op het creëren van gastvrijheid. Dat zit in ons hart en in ons hoofd. Zij aan zij met de zorgprofessionals creëren we zo samen het beste resultaat voor de patiënt en cliënt.”

Zoals gezegd is het zorgsegment voor EW Facility Services niet onbekend. Naast haar schoonmaakdienstverlening bij bestaande opdrachtgevers in de zorg, bood de facilitair dienstverlener tijdens de eerste coronagolf ook al extra ondersteuning bij diverse ziekenhuizen, verpleeghuizen en revalidatiecentra. Peijen:” Helaas zorgt de coronacrisis ervoor dat in segmenten als de Hotellerie en Travel schoonmaakmedewerkers tijdelijk geen werk hebben. Deze hotelcollega’s scholen we bij via trainingen door onze zorgspecialisten, trainingen gefaciliteerd door zorginstellingen en E-Learning modules. Hierdoor kunnen we snel schakelen en ondersteunen daar waar het nu juist hard nodig is. Veel van onze schoonmaakmedewerkers vonden dit in het begin best spannend, maar wisten snel hun plek te vinden. Zij zijn strijdlustiger dan ooit om hun steentje bij te dragen aan de veiligheid van Nederland.”

Peijen sluit af: “Natuurlijk kunnen ook wij niet wachten om weer terug te keren naar onze ‘business as usual’. Maar toch, hoewel dit natuurlijk gek klinkt, biedt deze situatie ons als bedrijf ook kansen. We kunnen in deze onvoorspelbare tijd onze enorme wendbaarheid tonen. Ook daagt de situatie ons uit om dagelijks te zoeken naar nieuwe kansen en creatieve oplossingen. Het lanceren van Fons is hier een direct voorbeeld van. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er nog veel meer mooie initiatieven gaan ontstaan!”

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van 'Fons' binnen uw organisatie? Onze collega Jeannot Peijen denkt graag met u mee!
E: jpeijen@ew.nl
M: 06-44607341

Anderen bekeken ook

EW on tour Collage
14 maart 2024

EW on tour – Samen voor het goede doel

Afgelopen week was het tijd voor de jaarlijkse traditie bij EW Facility Services: EW on tour. Een sportieve…

Lees meer
Kantoor Red Bull
02 maart 2024

Redbull als nieuwe opdrachtgever

𝗡𝗶𝗲𝘂𝘄𝗲 𝗼𝗽𝗱𝗿𝗮𝗰𝗵𝘁𝗴𝗲𝘃𝗲𝗿 Red Bull zocht voor haar hoofdkantoor in Nederland een nieuwe schoonmaakpartner. Deze hebben zij in EW…

Lees meer
07 februari 2024

Nieuwe carrière na Spoor 2 traject

Na een lange ziekteperiode is het soms niet meer mogelijk om in je huidige werk terug te keren.

Lees meer

Nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact op