11 februari 2020
Ondernemerschap noodzakelijk om waarde toe te blijven voegen
artikel Service Management digitale magazine ‘Trends in de Schoonmaak’
auteur: Anouk van der Riet
In de snel veranderde wereld van vandaag de dag is ondernemerschap key, stellen algemeen directeur Bas Cornelissen en business development manager Kimberley Roersma van schoonmaakbedrijf EW Facility Services. “Je moet als bedrijf wendbaar, flexibel en proactief zijn om in te kunnen spelen op de veranderende wensen van opdrachtgevers, leveranciers én medewerkers. Gezamenlijk waarde toevoegen aan het gehele facilitaire proces, daar gaat het om.”
Kansen zien en benutten
Roersma: “Ondernemerschap is het zien van kansen en die vervolgens benutten. En dat op zo’n manier dat het tastbare waarde toevoegt voor alle stakeholders. Dat kan waarde aan zowel de kant van de ultieme gastbeleving als aan de kant van organisatiebeleving zijn.” Want dat zijn uiteindelijk de twee belangrijkste doelen van de organisatie. Aan de ene kant het leveren van een ultieme én unieke beleving aan de gasten van de opdrachtgever. En aan de andere kant het zorgen voor geluk en tevredenheid bij de eigen medewerkers. Twee zaken die ook nog eens grote invloed op elkaar uitoefenen, zo stelt Cornelissen. “Gasttevredenheid en medewerkerstevredenheid lopen parallel aan elkaar. Je ziet dat wanneer de medewerkerstevredenheid zich positief ontwikkelt, hetzelfde gebeurt voor de gasttevredenheid."
Klik hier voor het volledige artikel en het digitale magazine van Service Management.