05 juli 2017
EW Facility Services maakt winnaars EW Service Awards bekend
Gastvrijheid, samenwerken, betrokkenheid en kwaliteitsniveau kenmerken winnende teams.
Ieder jaar heerst er rond juni op een aantal locaties van EW Facility Services een gezonde spanning. Wie van de genomineerde locaties wint een EW Service Award? Een jaarlijkse onderscheiding waarbij de facilitair dienstverlener op zoek gaat naar de best presterende teams binnen haar organisatie, respectievelijk in de categorieën Hotels en Kantoren, High traffic & Zorg. Het team van Hotel Okura Amsterdam en het team van Rabobank Utrecht mogen zich dit jaar de winnaar noemen en ontvingen hun award uit handen van Algemeen Directeur Bas Cornelissen en manager Hospitality Academy & Kwaliteit Birgit Jilesen.
Waardering
Met het uitreiken van de award kijkt de multi service facilitair dienstverlener enerzijds kritisch naar haar dienstverlening; anderzijds, maar minstens zo belangrijk, is het doel om met deze award waardering te tonen voor de inzet en het enthousiasme van haar medewerkers. Deze waardering wordt door de teams gevoeld en stimuleert de betrokkenheid. Corine van der Spek, Rayonmanager: “Genomineerd zijn is iets waar de teams al enorm trots op zijn. Voor team Rabobank Utrecht was het de tweede keer in drie jaar. De eerste keer grepen zij net naast de prijs. Iets wat het team eigenlijk alleen maar meer motiveerde. Opnieuw een nominatie in de wacht slepen en dan wel met de winst naar huis gaan, werd iets waar alle collega’s hard voor werkten. Nu is hun inzet, betrokkenheid en enthousiasme beloond. Het team is superblij en trots op de overwinning!”. Rayonmanager Thijs Sluiter vult aan: “Ook het team van Okura was voor de tweede keer genomineerd. Dit was voor ons al een feestje waard. Het team is erg betrokken, ze staan voor elkaar klaar en gaan samen voor het beste resultaat. Daarbij zijn ze er trots op dat zij voor een prachtige opdrachtgever als Hotel Okura Amsterdam werken. Iedere dag doen zij er alles aan om hun bijdrage te leveren aan het hoge kwaliteitsniveau. Het liefst overtreffen zij de verwachtingen van de gasten van het hotel. Het winnen van de award is voor het team de kers op de taart!”.
Onderscheidend vermogen
Belangrijke criteria binnen de onderscheiding zijn samenwerking, betrokkenheid, kwaliteit en de bijdrage die het team levert aan de beleving van de (eind)gebruikers. De gesprekken met de opdrachtgever en leidinggevenden, de scores op kwaliteitscontroles en objectscans, ziekteverzuim, bijdrage aan de brutomarges en het jurybezoek hebben laten zien dat alle genomineerden hierin excelleren. De manier waarop het dynamische team van Hotel Okura Amsterdam iedere dag opnieuw de hoge kwaliteit waarmaakt die bij een vijfsterren hotel hoort en hun bijdrage aan de beleving van de gasten, maakte dat zij de award voor de categorie Hotels in ontvangst mochten nemen. Voor de categorie Kantoren, High traffic en Zorg gaf de pro-activiteit en flexibiliteit van het team van Rabobank Utrecht en de betrokkenheid van de leidinggevenden met het team en de opdrachtgever de doorslag.
Met de winst op zak wordt het nu tijd om na te denken over de invulling van de gezamenlijke teamactiviteit die als prijs aan de onderscheiding is verbonden.