Ontwikkelingen Coronavirus

Ontwikkelingen Coronavirus

Ongetwijfeld heeft u net als onze organisatie te maken met de effecten van het coronavirus. De situatie verandert met de dag en we zien dat de meest recente maatregelen vanuit de overheid de impact aanzienlijk vergroten. Wij nemen de situatie zeer serieus en treffen diverse maatregelen zodat wij samen deze uitzonderlijke situatie het hoofd kunnen bieden. Op deze pagina houden wij u op de hoogte van alle ontwikkelingen. Tevens delen wij mogelijkheden waarbij wij u kunnen ondersteunen.

Kunnen wij u van dienst zijn?

De effecten van het coronavirus zijn ook voor ons dagelijks merkbaar. Veel van onze medewerkers kunnen op dit moment niet aan het werk. Dit geeft ons de mogelijkheid ondersteuning te bieden daar waar schoonmaakpersoneel juist nu van toegevoegde waarde is. Kunt u in de huidige situatie extra ondersteuning gebruiken op het gebied van schoonmaak, zodat uw medewerkers en vaste schoonmaakteam zich 100% kunnen concentreren op hun primaire taken? Wij zijn u hierbij graag van dienst.

 

Contact

Het 'nieuwe normaal' in hotelschoonmaak

De horeca mag weer voorzichtig open, dus ook hotels krijgen weer meer gasten in huis. Bij dat opstarten is het belangrijk te voldoen aan de hygiëne eisen en de 1,5 meter afstand te waarborgen voor personeel en gasten. Met het zichtbaar maken van de hygiënemaatregelen kun je als hotel het vertrouwen van gasten terugwinnen. Samen met onze opdrachtgevers Zoku en Corendon geven we een kijkje in het ‘nieuwe normaal’ in hotelschoonmaak.

Benieuwd? Klik hier en lees het artikel in Misset Horeca. 

Anderhalve meter economie

Tegeltje, tegeltje aan de wand, welke hygiënische maatregelen treffen wij eigenlijk in dit pand?

Richtlijnen worden concreter en landelijke protocollen zullen onzekerheden transformeren tot zekerheden. Het wordt dus tijd voor de volgende stap, het passievol en enthousiast communiceren van de genomen maatregelen naar uw gasten. Communiceren over gezondheid, veiligheid en betrouwbaarheid zijn essentieel en daar ondersteunen wij u vanuit hygiënisch perspectief graag bij!

Hoe kunnen we op een succesvolle manier werken en leven op anderhalve meter afstand? Een ding is duidelijk de komende tijd blijft de wereld er voor ons allemaal anders uitzien. Het op gang brengen en houden van de economie is, naast het onder controle krijgen van het virus, een belangrijke stap richting de toekomst. We zijn op zoek naar het nieuwe normaal. Ook EW Facility Services is hier volop met elkaar over in gesprek. Hoe ziet onze dienstverlening in de anderhalve meter economie eruit? En hoe kunnen wij onze opdrachtgevers ondersteunen in deze nieuwe maatschappij?

Wij denken graag met u mee over het opnieuw opstarten van uw bedrijfsactiviteiten en nemen hierin de regelgeving rondom de 1,5-meter maatschappij mee. Ook kunnen wij u ondersteunen bij het vertellen van uw verhaal over de door u getroffen maatregelen gericht op het winnen van vertrouwen bij uw medewerkers, gasten en bezoekers door het garanderen van een hygiënisch schone omgeving. Heeft u interesse in een oriënterend gesprek? Neemt u dan contact met ons op via 06 – 33228185.

Samen op zoek naar de voorjaarsschoonmaak van 2020

Samen op zoek naar de voorjaarsschoonmaak van 2020

Onze Business Development Manager Kimberley Roersma en Kirsten van der Vaart Sales Consultant bij Asito gaan de komende 5 weken in overleg met opdrachtgevers, experts en fanaten om samen na te denken over de anderhalve meter economie. Benieuwd naar hun bevindingen? Volg dan hun wekelijkse blog op schoonmaakjournaal.nl.

Ook op afstand blijven wij onze collega’s trainen

Normaal werken een aantal van onze collega’s bij een hotel of kantoor en nu ondersteunen ze in de zorg. Dit vraagt om andere schoonmaakvaardigheden dan binnen hotels of kantoren. Maar wat voor een aanpak vraagt werken op een zorglocatie? Waar moet rekening mee gehouden worden en waar ligt de focus? Om dit in goede banen te kunnen leiden volgen een aantal Housekeepers, Objectleiders, Rayonmanagers en trainers de e-learning module ‘Gezondheidszorg’ van SVS.

Samen sterk tegen COVID-19 - OSB bedankt alle schoonmakers

#Frontberichten BNN/VARA

Tienduizenden mensen, met cruciale beroepen, staan op dit moment aan de frontlinie in de strijd tegen het coronavirus. Ook onze collega’s.

BNN/VARA brengt deze belangrijke mensen dagelijks in beeld in het programma #Frontberichten. Niet door middel van een bezoek, maar door het delen van zelf opgenomen vlogs. Super leuk: Ook Kim Groenestein, Sarinah Gennisse en Lonneke Peeters delen hun ervaringen in een vlog. Kim is trots op wat het team allemaal bereikt heeft, want het vergt toch ook flexibiliteit van iedereen. Sarinah krijgt ondanks de lastige situatie waarin Nederland zich bevindt ook energie van waar ze mee bezig is. Zoals ze zelf zegt: “Ook al zijn we normaal concurrenten van elkaar dat betekent nu niets. Wij zijn samen bezig om Nederland draaiende te houden.“ Lonneke voelt zich onderweg naar haar werk een trotse Nederlander en laat zien waarom.

Benieuwd hoe het hen afgaat? Check dan hun vlogs hiernaast.

Hoe blijf je mentaal fit?

Voor iedereen is de situatie waarin we zitten best even wennen. Reis je normaal naar je werk, zit je nu ineens hele dagen aan de keukentafel of in je studeerkamer achter je laptop. Ook kan het zijn dat je ineens minder werk te doen hebt, omdat je locatie dicht zit of jouw afdeling tijdelijk stil ligt. En ben je dan thuis, kun je niet even lekker sporten in de sportschool of samenkomen met familie en vrienden. We kunnen ons goed voorstellen dat je hier af en toe gek van wordt. Zeker als je gewend bent om normaal veel te bewegen. Wij hebben daarom een paar tips verzameld, klik op de button en ga aan de slag. Hopelijk helpen ze je om deze bijzondere tijd door te komen en je (mentaal) fit te houden!

Schoonmakers Bedankt!

Wij zijn als EW Facility Services enorm trots op alle schoonmakers in Nederland en dat is precies wat we aan de hele wereld willen vertellen. Ook zij zijn belangrijk en onze waardering is groot en dat schreeuwen wij van de daken! De schoonmakers waren al onmisbaar, maar in deze tijden helemaal.

#SchoonmakersBedankt

Op 24 maart startte de OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten) een landelijke actie #SchoonmakersBedankt. Het doel is om alle medewerkers in de schoonmaakbranche een hart onder de riem te steken. Zo komen er grote advertenties in de Telegraaf en de actie is te volgen op radio, online en uiteraard op social media.

Ook wij steunen natuurlijk dit mooie initiatief. Want wij zijn enorm trots op onze collega’s en concullega’s.

Maatregelen Coronavirus

De impact van het coronavirus op onze samenleving is enorm. We zien dat de meest recente maatregelen vanuit de overheid de impact aanzienlijk vergroten. Dit geldt voor zowel particulieren als industrieën en daarmee raken de maatregelen ook onze opdrachtgevers en onze eigen organisatie. Zo zagen opdrachtgevers in de hotellerie het aantal annuleringen afgelopen weken stijgen met 48% terwijl het aantal nieuwe reserveringen uit blijft. Opdrachtgevers in de high traffic branche zijn genoodzaakt hun deuren te sluiten en bij kantoren zien we een flinke afname in bezetting van de locaties. Hoewel deze situatie naar verwachting een tijdelijk karakter heeft, is het de verwachting dat de negatieve gevolgen van het coronavirus aanhouden en voor langere tijd merkbaar zullen zijn. Wij kunnen niet anders dan ingrijpende maatregelen nemen om deze uitzonderlijke situatie het hoofd te bieden.

Voorkom verspreiding van het coronavirus

Contactoppervlakken

In het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus is het belangrijk dat we contactoppervlakken goed schoonmaken. Onze collega’s zijn hierop tijdens het schoonmaken extra alert. Wat verstaan wij hieronder? Klik op onderstaande button voor een overzicht van aandachtspunten voor de schoonmaak.

Hoe kunnen we verspreiding samen beperken?

De belangrijkste maatregelen die mensen kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn de hygiëne maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Lees verder en bekijk wat ook u en uw medewerkers kunnen doen.