We willen de beste zijn

Wij werken transparant en duurzaam met oog voor mens, milieu en maatschappij. Onze ambitie is het beste schoonmaakbedrijf van Nederland te worden. Hieronder laten wij graag zien wie we zijn en wat we doen om daar te komen.

Wij zijn een mensenbedrijf

Voor onze mensen willen we het goed doen. We zijn betrokken, stimuleren persoonlijke ontwikkeling en zorgen voor doorgroeimogelijkheden. Dat we daarmee ook onze collega’s weten te behouden is een mooie plus.

 

Kansen voor iedereen

Als werkgever maken wij ons sterk voor het bieden van eerlijke en gelijke kansen aan iedereen die dit wil. Het gaat om het benutten van ieders eigen talent, maar ook om het bieden van mogelijkheden om je eigen talenten veder te ontwikkelen. Onze facilitaire diensten vormen hier een zeer geschikt werkveld voor.

Het resultaat? Teams die zorgen voor de beste prestaties. Want, diverse en inclusieve teams zorgen voor de meest happy mensen. In zo’n team mag iedereen zichzelf zijn en voelt iedereen zich thuis. En dát zorgt weer voor een glimlach op de gezichten van jouw medewerkers en gasten. Om dit te onderschrijven verbinden wij ons aan diverse initiatieven die dit bevorderen.

 

We hebben de besten in ons midden

Ieder jaar nomineren wij collega’s om kans te maken op een Golden Service Award. Een landelijke competitie die opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector erkent, uitlicht en beloont. Schoonmaaktoppers worden genomineerd door collega’s en/of opdrachtgevers die dicht bij de schoonmakers staan en een onafhankelijke jury beoordeelt de inzendingen.

Twee winnaars in 2022

In 2022 hadden we maar liefst twee winnaars in ons midden: Maureen Hermens ontving de award voor Schoonmaakleidinggevende van het jaar en ons team bij Stichting Amare werd het Schoonmaakteam van het jaar. En dat is niet voor niets, want zij maken dagelijks het verschil. Mensen als Maureen en het Amare team maken ons trots. Zij laten zien hoe je samen streeft naar het creëren van een vijfsterren gastbeleving. Hoe je samen die extra stap zet en die extra meters maakt, om het iedere dag weer beter te doen voor onze opdrachtgevers.

Maureen blogt

Maureen maakt als Ambulant Objectleider op 17 locaties met een grote diversiteit in teams veel mee. Genoeg om over te vertellen. Hoe zorgt ze er bijvoorbeeld voor dat alles soepel loopt, wat zijn haar uitdagingen, wat blijft spannend en welke leuke dingen maakt ze mee. Ze deelt haar ervaringen in een serie blogs.

Maureen

Gezonde spanning van een nieuwe locatie

Hoe is het om bij een nieuwe locatie aan de slag te gaan? Voor Maureen is dat iedere keer weer spannend. Maureen: “Ik weet precies wat ik kan verwachten, maar ben toch iedere keer nerveus.” Waarom? Je leest het in haar eerste blog.

Lees blog 1

Juist wat je niet zegt, maakt indruk

Hoe krijgt Maureen al die verschillende ‘neuzen’ in haar teams dezelfde kant op? Maureen: “Mensen zijn voor mij heel belangrijk. Ik ben loyaal en verwacht van de ander dat dit wederzijds is.” Benieuwd hoe ze hier invulling aan geeft? Je leest het in tweede blog.

Lees blog 2

De kunst van verbinden ook als je elkaars taal niet spreekt

Maureen vertelt in haar derde blog meer over haar multiculturele teams en hoe zij als op en top Nederlandse al die verschillende culturen met elkaar weet te verbinden. “We spreken elkaars taal niet, maar begrijpen elkaar wel. Je ontwikkelt een soort van ‘eigen taal’ met elkaar. Dat levert soms ook grappige situaties op.”

Lees blog 3

Niet klagen, maar bijdragen

Naast Ambulant Objectleider is Maureen Hermens ook lid van onze Ondernemingsraad. Toen in 2021 nieuwe verkiezingen waren dacht ze: “Maureen, je kunt wel altijd overal commentaar op hebben, maar je kunt er ook voor kiezen actief te zijn.” Een goede keuze, want niet alleen denkt ze mee, adviseert ze en kan ze zaken bij de directie onder de aandacht brengen, ze is ook een ‘stem’ voor haar collega’s. In haar vierde blog vertelt ze hier meer over.

Lees blog 4

Sparren en stoom afblazen

Als leidinggevende houd Maureen veel ballen in de lucht. Maureen: “Het is iedere dag rennen, schakelen, pas op de plaats maken en ga zo maar door. Het is dan fijn als je iemand hebt, met wie je even kunt sparren. Stoom afblazen, overleggen en de dag doornemen.”  In haar vijfde blog vertelt Maureen meer over de samenwerking met haar leidinggevende Gildo. Hoe is hun relatie en wat leert zij van hem?

Lees blog 5

Over leuke opdrachtgevers gesproken

Maureen werkt met stuk voor stuk heel verschillende opdrachtgevers, waarbij ook de cultuur verschilt. Maureen: “Hoe de cultuur ook is, ik kan zeggen dat ik hele leuke opdrachtgevers heb. Een aantal zijn zeker kritisch, maar dat mag ook. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben, is dat ze met ons meedenken. En dat is ontzettend fijn.” Ze vindt het belangrijk om met haar opdrachtgevers in gesprek te blijven. Hoe ze dit doet, lees je in haar zesde blog.

Lees blog 6

Allemaal toppers

De afgelopen maanden heeft onze collega Maureen Hermens in haar blogs een kijkje achter de schermen gegeven in haar dagelijkse werk als Ambulant Objectleider en dat van haar schoonmaakcollega’s. In haar laatste blog kijkt ze terug op maanden bloggen en blikt ze ook terug op de aanleiding hiervoor: haar titel Leidinggevende van het Jaar die ze eind vorig jaar ontving. Dit jaar heeft ze haar collega Beatrice aangemeld voor de titel Schoonmaker van het Jaar. Met resultaat want Beatrice staat in de finale. Maureen: “Het is geweldig dat er met deze verkiezing extra waardering is voor de mensen die het dagelijks waar moeten maken. Het is wat mij betreft een kers op de taart.” Benieuwd naar Maureen haar laatste blog? Je leest het hier.

Lees blog 7

Portretreeks team Amare

Schoonmaakteam van het jaar wordt je niet zomaar. Waarin onderscheid je je ten opzichte van andere teams? Een ding is zeker, bij team Amare draait het om teamwerk. In een reeks portretten delen een aantal teamleden hoe zij samen met hun collega’s dagelijks het verschil maken.

Jani du Toit

Jani is geboren in Zuid-Afrika en verhuisde vanwege haar studie naar Nederland. Ze woont nu 1 jaar in Nederland en werkt sinds 6 maanden bij EW. Jani werkt bij Amare veelal de avonddiensten, maar ze is ook geregeld op de dag aanwezig. Toen ze aan de slag ging bij Amare, stapte ze in een warm bad. Ze voelt zich helemaal op haar plek binnen het team en weet precies waarom haar collega’s het ‘Schoonmaakteam van het jaar’ zijn geworden. Ze vertelt het je graag.

Portret - Jani du Toit

Shabnam Shebna

Shabnam is geboren in India. Ze is al bijna 3 jaar in Nederland. Ze kwam naar Nederland voor haar studie, maar haar ouders wonen ook hier. Bij Amare voelt Shabnam zich helemaal thuis. Ze heeft een leuk team, kan met iedereen opschieten en straalt altijd positiviteit uit.Ze was heel blij toen haar team benoemd werd tot schoonmaakteam van het jaar. “Ik ben trots dat ik bij dit team hoor. We werken goed samen en behandelen Amare als ons eigen huis en dat willen we goed schoonhouden.”

Portret - Shabnam Shebna

Sharita Sewnandan

“Oprechte interesse, gevoel van veiligheid bieden, er voor elkaar zijn en iedere dag een moment vrijmaken om even als team met elkaar bij te praten en grapjes te maken.” Volgens objectleider Sharita belangrijke onderdelen die ervoor zorgen dat er een hecht schoonmaakteam staat bij Amare. Sharita is geboren in Suriname en woont al 25 jaar in Nederland. Benieuwd welke rol Sharita als leidinggevende speelt binnen het creëren van een hecht team? Je leest het hier.

Portret - Sherita Sewnandan

Muhumud Mahadey

De diversiteit spat er bij ons team bij Amare – Den Haag vanaf. In nationaliteit, taal en achtergrond. Muhumud is een van onze social return collega’s. Hij is volledig op zijn plek binnen het hechte team. Feedback krijgen vindt hij heel waardevol: “Ik vind het fijn als ik tips krijg. Wat kan ik misschien beter doen en/of waar moet ik op letten? Het helpt mij om mijn werk nog beter te doen.” Benieuwd naar Muhumud en wat hij nog meer waardeert aan team Amare? Je leest het hier.

Portret - Muhumud Mahadey

Augustina Mensah

Augustina werkt nog maar kort binnen het schoonmaakteam van Amare. “Ik sta iedere dag om 5 uur op. Dat had ik vroeger nooit gekund, maar nu gaat dit zonder problemen. Ik heb namelijk iedere dag gewoon zin om naar mijn werk te gaan.” Augustina is nog dagelijks onder de indruk van de locatie. “Ik vind het gebouw echt prachtig. Het is groot en indrukwekkend.” Augustina maakt dan ook flink wat stappen: “Er is hier altijd wat te doen. Ik ben dan ook al heel wat kilo’s kwijtgeraakt.”, zegt ze lachend. Benieuwd naar haar hele verhaal? Je leest het hier.

Portretreeks - Augustina Mensah

Radj Gadjdjoe

Als Voorwerker heeft Radj een belangrijke rol binnen het schoonmaakteam van Amare – Den Haag. Hij vindt dat persoonlijk contact bijdraagt aan het creëren van een hecht team. “Iedere ochtend drinken we samen een kopje koffie en na de pauze pakken we bewust een moment met het hele team om kort met elkaar te delen hoe het gaat.” Hij neemt ook altijd de tijd als iemand even wat extra tijd nodig heeft. “We willen onze collega’s het gevoel geven dat ze gehoord worden. Dat we er voor ze zijn.” Je leest in dit portret wat Radj nog meer belangrijk vindt.

Portretreeks – Radj Gadjdjoe

Maria Do Santo Lima

Maria is al bijna anderhalve jaar een van de vaste krachten binnen het schoonmaakteam bij Amare – Den Haag. Ze kan volledig vertrouwen op de ondersteuning van leidinggevenden Sharita en Radj. “Als het erg druk is, bellen ze me en laten ze weten dat er iemand komt helpen. Dat voorkomt dat ik in de stress schiet. Ze houden echt rekening met mij en mijn collega’s. Weten wat voor Maria haar team uniek maakt? Je leest het hier.

Portretreeks – Maria Do Santo Lima

Sita Charan

Binnen het schoonmaakteam van Amare – Den Haag is Sita het zonnetje in huis en zorgt ze naast kwaliteit en collegialiteit voor de gezellige noot. Sita benadrukt dat onderlinge communicatie erg belangrijk is om het ‘Schoonmaakteam van het Jaar’ te worden. “Ons team is hecht geworden door goed met elkaar te praten. We zijn allemaal anders en kijken anders tegen dingen aan. Maar door die verschillen kunnen we ook heel veel van elkaar leren.” Weten wat Site nog meer belangrijk vindt? Je leest het hier.

Portretreeks – Sita Charan
Blauw

Onze certificaten en keurmerken

Keurmerk Schoon

Met het Keurmerk Schoon toont een gecertificeerd bedrijf aan dat het verantwoordelijkheid neemt ten aanzien van het verduurzamen van marktcondities.

Certifcaat Keurmerk Schoon

PSO ladder

De PSO ladder geeft inzicht in de mate waarin organisaties meer dan gemiddeld sociaal ondernemen, gericht op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Certificaat PSO ladder

ISO 14001

ISO 14001 is de internationaal geaccepteerde standaard met eisen voor een milieumanagementsysteem die werd ontwikkeld door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie.

Certificaat ISO 14001

ISO 9001

De ISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie.

Certificaat ISO 9001

FIRA


Wij rapporteren over onze MVO-initiatieven en prestaties. FIRA verifieert of dat wat wij zeggen klopt. Gebaseerd op de uitgevoerde werkzaamheden concludeert FIRA dat de informatie in ons MVO-rapport in het MVO-Register betrouwbaar zijn.

Certificaat FIRA

Code verantwoord marktgedrag


Deze code doet een moreel appèl op opdrachtgevers, opdrachtnemers, inleners, vakbonden en tussenpersonen om sociaal verantwoord en met respect voor de kwaliteit van de dienstverlening opdrachten uit te zetten, aan te nemen en uit te voeren.

Certificaat Code verantwoord marktgedrag

Beleidsverklaring kwaliteit, Arbo en milieu

Beleidsverklaring kwaliteit, Arbo en milieu

Duurzaamheid

Wij willen een positieve impact maken. Niet alleen op onze klanten en opdrachtgevers, maar ook op de wereld. Een belangrijke reden om duurzaamheid een duidelijk zichtbare plek te geven binnen onze bedrijfsstrategie.

Sterk in je werk en Sterk voor ons klimaat

Om dit verder te concretiseren, splitsen wij duurzaamheid op in sociale duurzaamheid en duurzaamheid met oog op het klimaat. Op het gebied van sociale duurzaamheid hebben wij sinds 2018 ons programma ‘Sterk in je werk’. Dit gaat over gezondheid en persoonlijke ontwikkeling. Ons programma ‘Sterk voor ons klimaat’ richt zich op de positieve impact die we kunnen maken op het klimaat.

Sterk in je werk

Sterk voor ons klimaat

Expect more

Wij streven naar het creëren van een vijfsterren gastvrijheid in schoonmaakdienstverlening. Onze mensen zorgen ervoor dat jij elk moment van de dag in een prettige (werk)omgeving verblijft: gastvrij, hygiënisch en veilig. Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. Wij zetten daarom die extra stap en maken graag die extra meter, zodat wij het iedere dag nóg beter doen.

Ons laatste nieuws

Sjoerd Dijkstra bij Het Scheepvaartmuseum
25 november 2024

EW gaat ‘hart’ aan de slag

Ieder jaar werken de leden van het directie- en managementteam van EW Facility Services een dag mee met…

Lees meer
Schoonmaakrobot Papendal EW Facility Services
13 november 2024

Papendal en innovatie: schoonmaakrobot Kiki

Bij EW Facility Services werken we continu aan innovatieve oplossingen voor onze opdrachtgevers. Zo hebben…

Lees meer
Erik van Esch, Facility Manager bij De Lage Landen International BV (DLL) en schoonmaakmedewerkers.
31 oktober 2024

Altijd een schoon kantoor? Zo werkt De Lage Landen

“Het moet gewoon schoon zijn. Dat is belangrijk om mensen prettig te laten werken op kantoor.” zegt Erik…

Lees meer
Schoonmaakmedewerker Van der Valk

Op zoek naar een duurzame invulling van uw facilitaire dienst? Bij ons bent u aan het juiste adres.

Neem contact op met ons team