Nog vijf collega’s in de running voor de titel schoonmaker van het jaar

Blog verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2018- Wendy de Louw – van Vugt

Wie mag zich de ‘Beste schoonmaker van het jaar 2018’ voor België of Nederland noemen? Dat is de vraag waar het er op dit moment bij de Golden Service Awards om draait. De afgelopen maanden nomineerden onze leidinggevenden verschillende schoonmaaktoppers die allemaal deze titel verdienen. De 10 halve finalisten per land zijn inmiddels bekend gemaakt. Wat een mooi resultaat. Van de 6 collega’s die we mochten nomineren, hebben maar liefst 5 collega’s de halve finale bereikt!

Terug naar overzicht
  • Auteur:

    Sanne van der Linden

  • Datum:

Nog vijf collega’s in de running voor de titel schoonmaker van het jaar

Onze finalisten

Voor België komen Nazmiye Yumer, Samiha Hamich en Mandiang Tida Kote nog in aanmerking voor de titel. Voor Nederland zijn Kung Trakoonkhammuang en Gladys Amoah nog in de running.

België
Nazmiye Yumer – La Royale Lodge Group in Brussel
Nazmiye is erg zelfstandig en neemt veel initiatief. Ze vraagt dagelijks bij de opdrachtgever wat zijn behoefte aan werkzaamheden die dag zijn en laat steeds een goede kwaliteit zien. Indien er extra hulp nodig is, werkt Nazmiye samen met haar collega’s ook indien de uit te voeren taken niet tot haar takenpakket behoren. Het is een zeer betrokken, onvermoeibaar, respectvolle, punctuele,  lieve en dienstvaardige collega. Nazmiye geeft het beste van zichzelf en werkt met haar collega’s in harmonie om zo de dienstverlening op een hoger niveau dan verwacht door en bij de opdrachtgever te brengen.

Samiha Hamich – Hotel Hilton in Brussel
Samiha is een behulpzame medewerker die denkt aan haar medecollega’s. Nadat ze haar eigen werk af heeft, kijkt en vraagt ze altijd aan haar collega’s of ze extra hulp kunnen gebruiken. Ze is een flexibele medewerkster die altijd met een glimlach komt werken. Ze is vriendelijk naar collega’s, gasten en de opdrachtgever. Mocht ze bij een stay over-kamer gasten aantreffen, dan vraagt ze altijd of alles naar wens is. Als dit niet zo is, schakelt ze direct met haar leidinggevende. Samiha is heel leergierig, kijkt altijd vooruit en streeft naar continue verbetering.

Mandiang Tida Kote – Pullman Brussels Midi
Tida is een zeer gemotiveerde medewerker. Ze heeft een rustige en aangename persoonlijkheid. Je kan altijd op haar rekenen. Ze voert haar taken uit naar wens van zowel de opdrachtgever als haar leidinggevende. Tida is inzetbaar op regieopdrachten binnen haar vaste werkplaats. Dat maakt dat ze alle voorkomende taken in het hotel kan uitvoeren. Als er extra werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, dan voert Tida deze perfect uit. Ze levert haar werk punctueel af en met grote trots. Tida wil doorgroeien tot supervisor en is daarom zeer kritisch en punctueel op haar eigen afgeleverde werk.

Nederland
Kung Trakoonkhammuang – Hotel Spaander
Kung is volgens haar leidinggevende een van de meest betrokken en loyale collega die zij kent. Een  enthousiaste medewerker die passie heeft voor haar vak. Ze heeft alles en dat beetje meer in huis dat nodig is voor de titel Schoonmaker van het Jaar. Kung staat voor: Topkwaliteit die zij met veel inzet en passie levert. Ze is productief en neemt initiatief wanneer de situatie hierom vraagt. Is er iemand ziek? Dan is ze altijd bereid om bij te springen. Ze zorgt voor een verzorgde en nette werkwagen en stofzuiger. Ze kan goed communiceren met haar leidinggevende maar ook met haar collega’s en de gasten van het hotel. Ze is daarbij bescheiden, vriendelijk en beleefd. Ze heeft alles wat een kamermeisje in zich moet hebben om het vak uit te voeren en identificeert zich met haar werk. Kung in drie woorden: Top kwaliteit, collegialiteit en flexibiliteit!

Gladys Amoah – Ibis Amsterdam Centre Hotel
Gladys weet week na week weer de balans tussen kwaliteit en productiviteit te vinden. Gladys is erg gedreven en de supervisors spreken lovende woorden over haar schoonmaakwerkzaamheden in de hotelkamers. Ze is een bescheiden persoon en complimenten ontvangt ze met een glimlach. We kunnen er altijd op vertrouwen dat Gladys aanwezig is. Bij de morning meeting is ze een echte toevoeging. Ze geeft waar nodig input en luistert goed naar wat de extra werkzaamheden en andere aandachtspunten zijn. Het extra werk pakt ze serieus op en ook de stay-over kamers komen niets te kort. Gladys is erg behulpzaam. Als buddy werkt zij nieuwe medewerkers in. Ze is geduldig, geeft duidelijk aan wat er van hen verwacht wordt zonder dwingend te zijn en leert hen de fijne kneepjes van het vak.

In het zonnetje
Liliana Gil Castaneda van NS Regiokantoor Eindhoven is helaas niet door naar de halve finale, maar we willen haar wel even in het zonnetje zetten. Met haar passie voor het vak, gastvrijheid, beleefdheid en respect voor een ander maakt zij bij de NS dagelijks het verschil.

Het vervolg

Aankomende maand zullen de halve finalisten op locatie door een jurylid bezocht worden. Hierna komt de jury tot 5 Nederlandse en 5 Belgische finalisten. Op 7 december vindt de finale plaats. Het wordt nog even spannend of onze halve finalisten ook de finale bereiken. Één ding is zeker: voor ons zijn het nu al winnaars!